پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
تصاویر/ اجلاسیه معاونین آموزش مدارس علمیه خوزستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خوزستان با اشاره به اغتشاشات اخیر، گفت: دشمنان انقلاب از راه های مختلفی مانند شبهه افکنی، شایعه پراکنی، دروغ، کشته سازی و... سعی دارند جوانان را گمراه کنند و در این زمان اهمیت جهاد تبیین بیش از پیش آشکار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین بلادیان، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در اجلاسیه معاونین آموزش مدارس علمیه خوزستان به آیه ی ۱۶۴ سوره آل عمران «لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ إِذْ بَعَثَ فِیهِمْ رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَإِنْ کَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُبِینٍ»، اشاره کرد و گفت: خداوند برما منت نهاده در زمانی به دنیا آمده ایم که پیامبران الهی، کتب و برنامه های هدایت کامل بوده و نقصی در هدایت وجود ندارد.

وی، افزود: خداوند همه ی آنچه برای هدایت بشر لازم بوده را برای ما کامل کرده است و نمونه های ارزشمندی از خلقت که اهل بیت عصمت و طهارت هستند را الگو قرار داده است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، گفت: نعمت های الهی برای ما نسبت به کسانی که در صدر اسلام بوده اند، مضاعف است، چرا که ما الگوهای بیشتری را مشاهده کرده و راه ها، تجربه های بزرگان و تاریخ جلوی چشم ما قرار دارد.

وی، با اشاره به آیه «وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّکُمْ لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ ۖ وَلَئِنْ کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِی لَشَدِیدٌ»، ابراز داشت: برای هر نعمتی شکری لازم است و ما در جایگاهی قرار گرفتیه ام که باید در مقام عمل شکر الهی ادا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین بلادیان ادامه داد: مقام عمل برای هر کس، جایگاه و منصبی ویژگی های خاص و اقتضائات خاص خود را می طلبد. نعمت سمت معاونت آموزش که برعهده ی دوستان قرار گرفته نیز اقتضائاتی دارد و شکر آن، دلسوزی برای طلبه و نگاه پدرانه و برادرانه داشتن است.

وی، خاطر نشان کرد: معاونین آموزش مدارس نباید خود را با دیگر کارمندان اداری مقایسه کنند، چرا که عهدهایی که در شروع طلبگی با خداوند داشته ایم بسیار متفاوت است و باید بر اساس آن معاهدات همواره در خدمت دین و مکتب اهل بیت(ع) بوده و وظایف را به بهترین نحو انجام داده و برای امام زمان(عج) سربازان شایسته ای تربیت کنیم.

مدیر حوزه علمیه خوزستان بر اهمیت تهذیب در کنار آموزش تاکید کرد و افزود: در مدارس علمیه آموزش همراه با اخلاق، تزکیه، رشد و پرورش است.

وی، در پایان با اشاره به اغتشاشات اخیر تصریح کرد: دشمنان انقلاب از راه های مختلفی مانند شبهه افکنی، شایعه پراکنی، دروغ، کشته سازی و... سعی دارند جوانان را گمراه کنند و در این زمان اهمیت جهاد تبیین بیش از پیش آشکار شده است. حوزه های علمیه به عنوان کنشگر اجتماعی و اصلی ترین اعضای قرارگاه جهاد تبیین وظیفه دارند این واجب را به بهترین نحو انجام دهند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha