یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام نعمت الله آزموده

حوزه/ حجت‌الاسلام آزموده گفت: حضور پررنگ انواع پیاده‌نظام داخلی و خارجی در اغتشاشات اخیر نشان‌دهنده این است که جنگ ترکیبی از سوی جبهه ترکیبی دشمنان طراحی‌شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در جمع طلاب مدارس علمیه استان، اظهار داشت: در حقیقت ایران انقلابی امروزه با یک جنگ احزاب یا جنگ جهانی ترکیبی مواجه است که با ابزارهای مختلف و متنوع، لایه‌های متنوعِ افکار و عقول و قلوب و حواس و اعضاءِ مردم ما را هدف قرار داده است.

وی افزود: انواع پیاده‌نظام داخلی و خارجی نظیر منافقین خبیث، سلطنت‌طلبان مفلوک، تجزیه‌طلبان بی‌وطن و تجدیدنظرطلبان بریده در یک صف‌آرایی کم‌نظیر در پی عقده‌گشایی از شکست‌های چهل‌وسه‌ساله‌شان خود هستند.

حجت‌الاسلام آزموده با تأکید بر مقابله با جنگ ترکیبی، اضافه کرد: نگاه ترکیبی و جامع گام اول در مقابله با جنگ ترکیبی و دفاع ترکیبی گام دوم در مقابله با جنگ ترکیبی است.

وی ادامه داد: وقتی جنگ ترکیبی از سوی جبهه مختلف با ابزارهای متنوع و پیچیده، لایه‌های مختلف فکر و ذهن و روان و جسم مردم را هدف قرار می‌دهد، باید برای دستیابی به یک نگاه جامع و ترکیبی گام برداشت.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: نگاه‌های تک‌بعدی و تک ساحتی، به رویکردها و برنامه‌ها و اقدامات تک ساحتی روی می‌آورند و ناکام می‌مانند.

وی خاطرنشان کرد: گام اول در مقابله با جنگ ترکیبی، شناخت چیستی، ابعاد، زوایا، شیوه‌ها و ابزارهای جنگ ترکیبی است که در بازشناسی تهدیدهای بالقوه و بالفعل در این زمینه و چاره‌اندیشی بسیار لازم و ضروری است.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: یک مجاهد آگاه در جبهه جهاد تبیین نمی‌تواند و نباید در تشخیص صحنه و وضعیت آن و بازیگران روی صحنه و پشت‌صحنه و لایه‌های پنهان‌تر آن دچار خطا شود.

وی اضافه کرد: لازمه نگاه جامع فهم عمیق و روشن از حوادث واقعه و روزآمدسازی دانش جنگ‌های نرم و راه‌های مقابله با آن است.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: یکی از لوازم دستیابی به نگاه جامع، درک دقیق از ابزارهای نوینی است که دشمن در عرصه هنر و ادبیات و رسانه به کار گرفته است. لازمه دیگر آن شناخت نسل نو و جوان و شناخت اقتضائات سنی و محیطی و سبک زندگی و فرهنگ مصرف این نسل است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha