یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1056168
۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
ملکی ابرده

حوزه/ استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با بیان این که طلاب اگر متخلق به اخلاق و علم بوده و خود را وقف خدمت رسانی به خلق کنند، به جایگاه والایی دست پیدا می کنند، گفت: طلاب باید در تداوم راه انبیاء و معصومین، ذوب در معنویت باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین ملکی ابرده در درس اخلاق مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اسفراین در جمع طلاب، با اشاره به آیه چهارم سوره حج، «کُتِبَ عَلَیْهِ أَنَّهُ مَنْ تَوَلَّاهُ فَأَنَّهُ یُضِلُّهُ وَیَهْدِیهِ إِلَیٰ عَذَابِ السَّعِیرِ» گفت: بر آن شیطان، لازم و مقرّر شده است که هر کس او را به ولایت، سرپرستی و دوستی خود گیرد، حتماً او گمراهش نموده و به آتش سوزان می کشاند.
وی با بیان این که رعایت تهذیب و اخلاق همپای پایبندی به اصول و مبانی علم، باید در وجود طلاب متجلی باشد، تصریح کرد: باید طلاب مجدانه در حوزه به درس خواندن اهتمام داشته و جدیت در تحصیل داشته باشند.
استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با بیان این که راه ایستادگی در برابر شهوت و مبارزه با جهل، خودسازی است، خاطر نشان کرد: خودسازی، تعصب درونی را در وجود انسان فعال و او را اخلاق مدار می کند.
حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان این که یکی دیگر از مهمترین راه های مبارزه با شهوت وجهل، رعایت ریز و درشت اخلاق طلبگی است، عنوان کرد: طلبه در بحث اخلاق باید حساس و دقیق باشد و در حلقه های معرفتی به شخصیت و هویت طلبگی خود اهتمام بورزد که در اینصورت، می تواند در صحنه مبارزه فعال و اثرگذار باشد.
وی با بیان این که طلاب اگر متخلق به دو صفت اخلاق و علم بوده و خود را وقف خدمت رسانی به خلق کنند، به جایگاه والایی دست پیدا می کنند، گفت: طلاب باید در تداوم راه انبیاء و معصومین، ذوب در معنویت باشند.
استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با بیان این که امام راحل(ره) با طلبگی خود، سرمنشا انقلاب اسلامی شد، خاطر نشان کرد: این روزها نیز تقویت تفکر و اندیشه طلاب، می تواند انقلاب را به درخت تنومندی تبدیل کند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha