یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1056538
۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
وصیت به تقسیم نشدن ارث

حوزه/ رهبر معظم انقلاب به استفتائی پیرامون «وصیت به تقسیم نشدن ارث» پاسخ گفتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله خامنه ای به استفتائی پیرامون «وصیت به تقسیم نشدن ارث» پاسخ گفتند که تقدیم حضور علاقمندان می گردد.

* وصیت به تقسیم نشدن ارث

سؤال: آیا شرعا می‌توان وصیت کرد ارثیه ای که پس از مرگ به جا می‌ماند تا وقتی که یکی از وارثانِ معین زنده است، تقسیم نشود (یعنی تقسیم ارث موکول شود به پس از فوت آن وارث معین)؟

جواب: اگر همه وارثان در زمان حیات یا بعد از فوت او، وصیت را قبول کنند، نافذ است و در غیر این صورت تنها به مقدار ثلث اموال، نافذ خواهد بود.

احکام شرعی | وصیت به تقسیم نشدن ارث

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اسمش قاسم بود CA ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    0 0
    امام صادق (ع): «إنَّ خَيرَ ما وَرَّثَ الآباءُ لِأَبنائِهِم الأَدَبُ لاَ المالُ ؛ فَإِنَّ المالَ يَذهبُ، و الأَدَبَ يَبقى - قال مسعدة: يعني بالأدب العلم | بهترين چيزى كه پدران براى فرزندان خود به ارث مى گذارند، ادب است، نه مال؛ چرا كه مال مى رود و ادب مى ماند. مسعدة گفت: ادب به معنی علم (علم هم یک مصداق از ادب است)». سلام آقا جان! سلام پدر! سلام ای عزیز تر از جان من! شما هم ادب و هم علم به ما منتقل میکنید! از خدا جوییم توفیق ادب، بی‌ادب محروم گشت از لطف رب. محروم واقعى آن کسی است که محروم باشد از لطف رب! محروم باشد از وجود محمد (ص)، وجود علی (ع)، وجود امام و شما. ما با شهدا زیر پرچم شما هستیم! شهید احمد کاظمی گفتند: «ما اهل اینجا نیستیم ما اهل جای دیگر هستیم باید برای اونجا خیلی ما تلاش بکنیم، ما یک صف بزرگی جلومون وایسادن ماها رو تحویل می‌گیرن اون صف رو ما کاری نکنیم رو برگردونه از ما، دلها رو بسپارید به خدای متعال متوسل بشید به ائمه اطهار در راس اونها امام حسین شهید عزیز، پرچم دار این حرکته ما و افتخار بکنیم که ما سربازان فرزند او حضرت مهدی هستیم و امروز زیر پرچم حضرت ایت الله العظمی‌ خامنه ای داریم این لشکر و این سپاه و این سازمان رو اداره می‌کنیم که تحویل بدیم به حضرت مهدی.» ما زیر پرچم شما هستیم! «بر دشمن طغیانگر، ما شمشیر برّانیم، از ملت اسلام و، از کشور افغانیم! ما ناصر ایمان و، ما حامی قرآنیم، ما وارث خون رنگِ، میراث شهیدانیم!» ما هر روز سرود میخوانیم و میشویم، و هر روز حزب شیطان را با این وجودمان عصبانی میکنیم و شهید میشویم! ای کاش یک روزی برسد که نامه و نوشته های ما – در همه فضاها، چه حقیقی، چه مجازی - با پرچم حق ثبت بشود. مگر نه ایکه کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا؟ دشمن ما باید بداند که پرچم حق برایمان ارزشمند است. و اين پرچم را به دوش نمى‏كشد مگر آن كه اهل بصيرت و استقامت و داناى به موارد حق باشد | لَا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ. السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وارِثَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ فاطِمَةَ الزَّهْراءِ. سلام فرمانده. اصلا اسمش قاسم بود، یعنی تقسیم می کرد ... تقسیم می کرد برای قدس ...