جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
امام جمعه موقت سیریک

حجت الاسلام خلیلی گفت: آب شرب شهرستان سیریک از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست و مسئولان چاره ای بیندیشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان حجت‌الاسلام احمد خلیلی امام جمعه موقت شهرستان سیریک در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اظهارداشت: رمز بهره مند شدن از الطاف الهی را زینت بخش کردن زندگی به تقوا است.

وی افزود: انسان هایی باتقوا ویژگی هایی دارند که عبارتند از اعتقاد و یقین به الطاف الهی؛ آنها می دانند که بعد از این عالم، عالم دیگری وجود دارد و این دنیا محل کشت است و آخرت موقع برداشت است. ویژگی دوم متقین اقامه نماز و بندگی کردن خداست، در طول روز و سال چقدر ما با خدای خود تکلم می کنیم.

حجت الاسلام خلیلی اظهار کرد: سومین ویژگی متقین، اهل انفاق بودن آنهاست؛ مومن تنها به فکر خودش نیست بلکه به فکر همسایه خود هم هست؛ فرد متقی اهل عمل و عمل گرا است نه اهل شعار. چارمین ویژگی هم یقین دارد که آخرت و حساب و کتابی هم هست.

خطیب جمعه سیریک ضمن تبریک روز دانشجو ادامه داد: شهید مطهری فرموده است دانشجو موذن جامعه است، موذن اگر خواب باشد مردم خواب می مانند؛ دانشجو باید بیدار باشد و جریان سازی کند.

وی در ادامه به مسئله حقوق بشر غربی اشاره کرد و گفت: کشورهای که ناقض حقوق بشر هستند می خواهند درباره اغتشاشات ایران کمیته حقیقت یاب تشکیل بدهند و به بررسی نقص حقوق بشر در ایران بپردازند، این کمال پررویی است؛ کشور هایی که به ظاهر داعیه دار حقوق بشرند ‌و خون جوانان را می ریزند دم از حمایت مردم ایران بزنند، انگار یادشان رفته بمباران شیمیایی در ژاپن، جنگ عراق و افغانستان‌ یا حمله ۸ ساله به میهن عزیز ما را.

خلیلی تصریح کرد: می خواهند عربستانی که مردم را گردن می‌زند و ملت مظلوم یمن را به خاک و خون کشیده است، عضو کمیته حقیقت‌یاب باشد!!!.

وی بیان کرد: آقایان بیانه نویس در کجای دنیا سراغ دارید نیروی امنیتی را در کف خیابان به آتش بکشند یا به بدترین شکل شکنجه بدهند و همکارانشان چیزی نگویند و از آنها دفاع نکنند.

خلیلی ادامه داد: شناخت طاغوت پیچیده است، تنها کسانی میتوانند از این مسائله عبور کنند که دو شاخصه داشته باشند وجه اول بصیرت یعنی تحلیل درست مسائل یعنی بفهمیم مهسا امینی یک وسیله است دوم صبر است؛ نظامی که پشتوانه‌ اش اسلام است قطعا پیروز است.

امام جمعه موقت سیریک ابراز داشت: گله‌ای از خواص داریم فرقی ندارد چه خواص اجتماعی یا سیاسی اگر شما صاحب تریبون یا پست هستی همه به خاطر نظام است، الان زمان ادای حق شما به نظام و انقلاب است؛ بی تفاوتی خواص خیانت است.

وی اظهار کرد: سال ها است اول خطابمان به فرماندار است، زشت است اداره ای در شهرستان باشد ولی ساختمان مستقل نداشته باشد و اجاره نشین باشد. اداره تبلیغات یک ساختمان مستقل ندارد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همین وضعیت را دارد. آب شرب شهری هم کیفیتی ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha