دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
روز دانشجو

حوزه/ کارشناس و تحلیلگر مسایل سیاسی گفت: تقویت بصیرت انقلابی در دانشگاه ها، بهترین و کارآمدترین راه مقابله با جریان نفوذ است.

محمدصادق خرسند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو به مناسبت فرا رسیدن ۱۶ آذرماه ابراز داشت: از آن جا که بخش قابل توجهی از مدیران و تصمیم گیران کشور و نظام از دل همین دانشگاه ها بیرون می آیند، لذا دشمن حساب ویژه ای روی جریان نفوذ در دانشگاه ها کرده و از این رو ما باید با تقویت بصیرت انقلابی نگذاریم که دشمن در رسیدن به اهداف خود موفق شود.

وی افزود: البته باید توجه داشت که مهم تر از نفوذ افراد و جریانات اسمی در فضای دانشگاه، نفوذ گفتمانی و اندیشه ای اهمیت دارد به این معنا که باید مراقب باشیم که گفتمان برآمده از غرب که مورد خواست دشمن است در فضای دانشگاه ها رواج پیدا نکند.

پژوهشگر علوم سیاسی همچنین گفت: در این راستا، رسالت بسیار مهمی بر دوش اساتید، مدیران دانشگاهی و نیز دانشجویان بسیجی و انقلابی است برای این که آن ها باید بتوانند گفتمان انقلاب و مقام معظم رهبری را در عین قائل بودن به فضای آزاداندیشی در سطح دانشگاه ها ترویج دهند.

وی تقویت بصیرت و معنویت در بین دانشجویان را مورد توجه و تأکید قرار داد و افزود: بی شک دانشجویان از جمله اقشار بسیار مهم و تاثیرگذار جامعه هستند که در کنار طلاب و روحانیون می توانند در رشد و تعالی جامعه به سان دو بال اصلی عمل کنند، به شرط آن که هم حوزویان و هم دانشگاهیان به خوبی به رسالت انقلابی خود آگاه باشند و در مسیر خدمت به کشور و انقلاب و نظام گام بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha