دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام اکبرزاده گفت: تشکیل حکومت و مبارزه با استکبار و دفاع از مظلومان جهان وظیفه علما و روحانیت است و طلاب باید خود را در این جایگاه کلان ببیند و از نگاه های جزئی پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام ناصر اکبرزاده امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه که در حسینیه این مدرسه برگزار شد، به بررسی صفات منتظران امام زمان (عج) پرداخت و اظهار داشت: طلاب باید به این‌ مسئله توجه کنند که حرکت آن ها در امتداد مسیر انبیاء و اولیاء الهی است و لذا لازم است به سمت تقویت مبانی دینی و معنوی جامعه قدم بردارند.

وی اضافه کرد: با توجه به این که همه اصناف و جریان ها هر کدام وظیفه تأمین بخشی از نیازهای جامعه را بر عهده دارند و تنها صنف و گروهی که در برگزیدن و تشکیل آن خداوند متعال به بشر و حتی ملائکه اجازه ورود نداده و فرموده است:"الله یعلم حیث یجعل رسالته" اهل علم و انبیاء الهی هستند که وظیفه ی آن ها نیز تامین احتیاج بشر به معنویت و تربیت است.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی اضافه کرد: خداوند متعال در هر برهه ای از تاریخ عزیزترین، زیباترین و کاملترین بنده هایش را برگزیده و به عنوان ولی الهی نصب نموده است و بعد از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و در غیاب امام عصر علیه السلام این مسئولیت را به عهده علماء و طلاب واگذار نموده است که عهده دار "یتلوا علیهم آیاته و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه" می باشند.

وی عنوان کرد: تشکیل حکومت و مبارزه با استکبار و دفاع از مظلومان جهان وظیفه علما و روحانیت است و طلاب باید خود را در این جایگاه کلان ببیند و از نگاه های جزئی پرهیز کنند که شیطان در این حالت افراد را از وارد شدن در کارهای بزرگ مایوس خواهد کرد.

حجت الاسلام اکبرزاده گفت: دو ویژگی مهم برای اهل علم، زهد و نصیحت و خیر خواهی می باشد و منشا مصیبت های امروز زندگی بشر دوری از امام عصر علیه السلام است و طلاب باید برای ارتباط با امام زمان (عج) تلاش و رغبت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha