دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان اعلام کرد: پژوهشگران حوزوی که طرح های خود را منطبق با سرفصل های مورد نیاز تعریف کنند، در طول مسیر پژوهش از زمان جمع آوری داده تا استفاده از مشورت اساتید راهنما، مورد حمایت ویژه مرکز مدیریت این حوزه خواهند بود.

حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در مشهد، از حمایت خاص حوزه علمیه خراسان از طلابی که به صورت «استارتاپی» در عرصه پژوهش های معارفی به میدان بیایند، خبر داد و ابراز کرد: طبق برنامه ریزی هایی که صورت گرفته، پژوهشگران حوزوی که طرح های خود را منطبق با سرفصل های اعلام شده و مورد نیاز تعریف کنند، در طول مسیر پژوهش از زمان جمع آوری داده تا استفاده از مشورت اساتید راهنما، مورد حمایت ویژه مرکز مدیریت این حوزه خواهند بود.

وی درباره برگزاری این نمایشگاه نیز اظهار کرد: به نظر می رسد که پس از مدت ها وقفه ای که به خاطر کرونا و برخی مشکلات به وجود آمده بود، برگزارکنندگان این دوره از نمایشگاه پژوهش توانسته اند تا هم‌افزایی ویژه ای میان بخش های مختلف علمی، فناوری، نوآوری و پژوهشی ایجاد کنند. حضور غرفه های فرهنگی با میدان داری طلاب و پژوهشگران حوزوی، یکی از فرصت های بزرگ نمایشگاه امسال بود و جای امیدواری است که چنین ارتباط موثری شکل گرفته است.

وی افزود: با وجود این نمایشگاه ها، به نظر می رسد که شرایط امیدوارکننده ای پیش روی فضای پژوهشی کشور و علی‌الخصوص پژوهشگران حوزوی وجود داشته باشد زیرا در سایه همین ارتباطات است که نهادها و جریان های هدف، پژوهشگران و طرح های علمی موردنظر خود را شناسایی می کنند و تعامل میان عرصه و مبدأ پژوهشگری شکل می گیرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: باید این نمایشگاه ها زیادتر و با قدرت بیشتری برگزار شود تا محصولات تولیدشده توسط افراد صاحب اندیشه، ظرفیت معرفی پیدا کنند. اگر در ظرف های زمانی متعدد، به صورت موضوع محور و البته هدفمند، شاهد برگزاری نمایشگاه های پژوهش باشیم، اولاً جامعه بازدیدکنندگان متمرکز خواهد شد و ثانیاً جامعه هدف به سادگی می تواند در طول سال، به راه حل های موجود برای مشکلاتش دسترسی داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha