دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1058056
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
آیت الله سعیدی در شورای زکات قم

حوزه/ امام جمعه قم گفت: در مصرف زکات نباید به کسانی که خدمتی به آنها ارائه می‌شود چه طرح های شهری باشد و چه کمک‌های شخصی، منتی گذاشته شود زیرا اگر منت گذاشته شود ثواب آن عمل باطل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دومین نشست شورای زکات استان قم در سال جاری که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه مردم در اهدای صدقات و زکات همت خوبی دارند، اظهار کرد: افزایش میزان پرداخت زکات نشان می دهد که مردم دوست دارند در این جهت خدمت کنند.

وی با بیان اینکه در پرداخت زکات باید به جنبه الهی آن توجه ویژه شود، افزود: بر خلاف پرداخت مالیات و حقوق شهروندی که نیاز به قصد قربت ندارد، در کارهای خیر تا قصد قربت نباشد وجه شرعی اش تحقق پیدا نمی کند بنابراین اسلام نمی خواهد به هر بها و بهانه ای از مردم چیزی گرفته شود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به این که قصد قربت در زکات شرط صحت است و بدون قصد قربت صحت زکات اشکال دارد، گفت: پرداخت زکات با نیت تقرب به خدا علاوه بر آثار مادی که برای قشر محروم جامعه دارد از نظر معنوی هم انسان را به خدا متصل می کند.

وی ادامه داد: در مصرف زکات هم نباید بر کسانی که خدمتی به آنها می شود چه طرح های شهری باشد و چه کمک های شخصی منتی گذاشته شود زیرا اگر منت گذاشته شود ثواب آن عمل باطل می‌شود.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه در تجلیل از مؤدیان زکات هم باید حدش رعایت شود، گفت: تجلیل اگر از حدش بگذرد نتیجه مطلوب را نخواهد داشت بنابراین کیفیت تجلیل باید به گونه ای باشد که او را از برای خدا کار کردن غافل نکند.

وی با اشاره به لزوم ترویج احکام زکات در میان مردم گفت: مأموران دریافت زکات باید مسلط به احکام و اخلاق زکات و آگاه از مسائل سیاسی باشند و در این راستا خوب است که از مأموران دریافت زکات که این موارد را رعایت می کنند هم تجلیل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha