پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد

حوزه/ اولین سالگرد درگذشت مرحومه لاجوردی همسر مرجع فقید حضرت آیت الله فاضل لنکرانی(ره) همزمان با سوگواری شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، اولین سالگرد درگذشت مرحومه خانم لاجوردی همسر مرجع فقید حضرت آیت الله فاضل لنکرانی(ره) عصر امروز با حضور جمعی از اساتید، فضلا و عموم عاشقان اهل بیت(ع) همزمان با سوگواری شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها)در دفتر معظم له برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در این مراسم در سخنانی به تبیین سیره حضرت صدیقه طاهره(س) پرداخت و گفت: با اینکه در زمان صدر اسلام مرسوم بود که اموات در روز تشییع و به خاک سپرده می شدند اما باید پرسید که چرا حضرت زهرا(س) به عنوان یگانه یادگار رسول مکرم اسلام(ص) در شب به صورت غریبانه تشییع و به خاک سپرده شدند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با ذکر چند روایت افزود: شخصیت والای آن بانوی مکرم اسلام ناشناخته است و تنها ائمه معصومین(ع) قادر به درک عظمت آن حضرت بودند.
این سخنران حوزوی با بیان اینکه وصیت های سیاسی حضرت زهرا(س) تا قیامت ماندگار است خاطرنشان ساخت: حضرت زهرا(سلام الله علیها) خب طبعا وصایای شخصی داشتند و البته مهم تر وصایای سیاسی آن حضرت می باشد که تا قیامت دشمنان خدا و پیامبر را رسوا کرده است.

وی گفت: حضرت زهرا(س) به امیرالمومنین(ع) وصیت کردند که یا علی من را شبانه غسل بده، شبانه به خاک بسپار و احدی را خبر نکن، که حضرت صدیقه طاهره(س) با این وصیت خودشان تا قیامت برای شیعه راه روشن را مشخص کردند و حجت بالغه خدای متعال شدند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در پایان سخنان خود تأکید کرد: حضرت زهرا(س) هم با وصیت های خودشان و هم با سخنان و رفتارشان راه درست را تا قیامت برای همگان مشخص کردند و فردای قیامت مردم در درگاه خدای متعال عذری نخواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha