جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
ذبیح‌الله کاظمی فرماندار خوی

حوزه/ فرماندار خوی با تصریح بر این‌که روحانیت بدون توقع و به دور از ریا کارش را انجام می‌دهد و کوتاهی ها از ناحیه مدیران دولتی است، گفت: همه مدیران که پای منبر روحانیت بزرگ و تربیت شده اند فعالیت های خود را با محوریت مساجد انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، ذبیح‌الله کاظمی فرماندار خوی، امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی خوی که در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد با بیان این‌که رسالت تبلیغ دین به دوش روحانیت است، اظهار کرد: با توجه به هجمه‌های بی سابقه دشمنان اسلام علیه دین و روحانیت لازم است از این قشر زحمت‌کش حمایت جدی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: همه مدیران که پای منبر روحانیت بزرگ و تربیت شده اند باید فعالیت های خود را با محوریت مساجد انجام دهند و آن ها را جهت اطلاع مردم، رسانه ای‌ کنند.

فرماندار خوی با تصریح بر این‌که روحانیت بدون توقع و به دور از ریا کارش را انجام می‌دهد و کوتاهی ها از ناحیه مدیران دولتی است، گفت: بنابر تصمیمی که با هماهنگی دفتر امام جمعه خوی گرفته شده است برای تقویت روحانیت و بنیه های دینی جامعه همه برنامه های فرهنگی با محوریت روحانیت در شهر برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که نقش امام جمعه خوی و روحانیت در شهرستان در مدیریت جریانات اخیر برجسته بود، افزود: روحانیت اقدامات عملی خوبی در شهرستان خوی انجام دادند تا ما شاهد هیچ گونه اقدام ضد امنیتی که ایجاد نگرانی کند نباشیم و ما شاهد هماهنگی مسئولین و ادارات با محوریت امام جمعه خوی هستیم و چنین امری تاکنون کم نظیر بوده است.

کاظمی یادآور شد: روحانیت در بازسازی مناطق زلزله زده خوی نقش بسزایی داشتند که حضور مداوم آن‌ها در کنار مردم و مسئولین موجب قوت قلب برای ما بود.

قاسم‌خانی: اطلس تبلیغی خوی تدوین شود

حجت الاسلام حجت قاسم‌خانی هم با اشاره به فضائل حضرت زهرا سلام الله علیها، اظهار داشت: مدیران و مسئولین باید با اتکا به آیه وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِی مِنْ لَدُنْکَ سُلْطَانًا نَصِیرًا مسیولیت‌ها را قبول کنند و همه لازم است از خداوند متعال برای پیشبرد اهداف خود یاری و استمداد طلب کنند.

وی افزود: بر اساس روایت نباید انسان برای به دست آوردن رضایت و خشنودی مردم رضایت الهی را از دست بدهیم.

امام جمعه خوی با بیان این‌که مسئولیت یک امانت الهی است، تأکید کرد: از مسئولیت‌های انسان سؤال می شود و تک تک ما باید برای مسئولیتی که داریم آماده پاسخگویی باشیم و همان‌گونه که رهبری فرمودند؛ گناه یک مسئول این است که از موقعیتی که در دستش بوده استفاده نکند.

وی با تأکید بر لزوم ساماندهی مساجد و استفاده از ظرفیت طلاب جوان و گروه های تبلیغی گفت: باید از ظرفیت روحانیت و طلاب برای ارتقای فرهنگی اسلامی در شهرستان استفاده شود و هیئات مذهبی یک فرصت برای تبلیغ دینی هستند.

حجت الاسلام قاسم‌خانی با تأکید بر لزوم تکریم علما و روحانیون شهرستان خوی، افزود: باید برای حرکت های تبلیغی ضمن تهیه اطلس تبلیغی، برای پیشبرد آن برنامه ریزی شود و طلاب مقیم قم به خوی دعوت و زمینه برای تبلیغ آن‌ها فراهم شود.

وی با تأکید بر برنامه ریزی برای دانش‌آموزان ومدارس گفت: باید همه دست به دست هم بدهیم و از تمام ظرفیت ها استفاده کنیم تا به اهداف تبلیغی و دینی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha