دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام صیدی پیری

حوزه/ حجت الاسلام صیدی پیری سه‌شنبه‌های مهدوی را زمینه‌ای برای توسعه فرهنگ مهدوی و اطعام فقرا قرار داده و مردم روستا هر هفته برای یاری نیازمندان پای کار می‌آیند.

خبرگزاری حوزه - همدان/ حجت الاسلام یحیی صیدی پیری روحانی پایگاه فرهنگی اجتماعی روستای حاجی آباد شهرستان ملایر از توابع استان همدان و امام جماعت مسجد سیدالشهدا(ع) است. او ۷ سال سابقه فعالیت‌های تبلیغی دارد و یک و نیم سال است که در این روستا که در حاشیه شهر ملایر واقع شده به خدمت رسانی فرهنگی و اجتماعی به مردم می پردازد.

این امام محله علاوه بر اقامه نماز در مسجد روستا در مدرسه نیز نماز جماعت برقرار می کند و هر شب برنامه تفسیر قرآن در مسجد دارد و در این روزها نیز اقدام به برگزاری کارگاه های مختلف با رویکرد مسائل تربیتی و جلسات جهاد تبیین همراه با دعوت از اساتید شهرستان کرده است.

حجت الاسلام صیدی پیری مربی حلقه صالحین بسیج است و با همت او و بسیجیان پایگاه های بسیج برادران و خواهران روستا جزو برترین های شهر و استان هستند و با همت اهالی روستا ۲ بار نیز یادواره شهدا برگزار شده است.

حجت الاسلام صیدی دوشنبه شب ها نیز برنامه آشنایی با فضای مجازی برای جوانان برگزار می کند و در این جلسه که به صورت مستمر برگزار می شود، مخاطبان با فضای مجازی، ظرفیت ها و آسیب های آن آشنا می شوند.

برگزاری سه شنبه های مهدوی در داخل روستا طرح دیگری است که با همت این امام و اهالی روستا برگزار می شود و برای رسیدگی و اطعام فقرا، اهالی روستا در کنار غذای خود چند غذای بیشتر طبخ و به مسجد می آورند و برخی نیز بانی می شوند و هر هفته در کنار برنامه های مهدوی و توزیع شیرینی و بسته های فرهنگی به طور میانگین ۱۰۰ غذا در بین نیازمندان روستا توزیع می شود.

تأسیس مرکز نیکوکاری سیدالشهدا(ع) نیز در اولین ماه های حضور این امام محله رقم خورد و ۵۲ خانواده بی سرپرست و بد سرپرست را تحت پوشش قرار داده است و به نیازهای آن ها با کمک مردم و خیرین رسیدگی می کند.

این مرکز در این یک و سال و نیم ۲۰ مرحله سبد غذایی بین افراد نیازمند و دارای اولویت توزیع کرده و در اول مهر نیز بسته های لوازم تحریر بین دانش آموزان تقسیم شده است.

پیگیری درمان بیماران نیز با همت حجت الاسلام صیدی انجام شده و با کمک خیرین یک فرد که فرزندش معلول ذهنی است ۸ ماه است که مورد حمایت قرار گرفته و تعدادی دیگر نیز تأمین هزینه شده اند.

تأمین جهیزیه به صورت موردی نیز در مرکز نیکوکاری مسجد انجام شده و با همت خیرین تعداد زیادی بخاری و یخچال و آبگرمکن و ... به افراد نیازمند تقدیم شده است و برای چند خانواده نیز ساخت و تعمیر سرویس بهداشتی صورت گرفته است.

اتفاقات تلخ این روزها و شهادت تعدادی از هموطنان در حرم مطهر شاهچراغ(ع) و توهین هایی که به پرچم مقدس ایران صورت گرفت نیز بهانه ای شد تا این امام روستا اقدام به برگزاری مسابقات نقاشی با موضوع شهدای حرم و احترام به پرچم کرد و تعداد زیادی از بچه های روستا در این مسابقات شرکت کردند و به نفرات برتر نیز جوایزی اهداء شد.

حجت الاسلام صیدی پیری در زمینه راه اندازی مشاغل خانگی و درآمدزایی برای بانوان نیز طرحی را از میلاد حضرت زینب(س) اجرایی کرده و تعدادی نیز در این کلاس ها ثبت نام کرده اند و در کنار آن نیز تعدادی برای دریافت وام های اشتغالزایی به کمیته امداد امام خمینی(ره) معرفی شده اند.

با تلاش این امام برخی از پرونده ها که در آستانه طلاق قرار داشتند، با ایجاد صلح و آشتی ختم به خیر شدند و برای ترک اعتیاد جوانان نیز با کمپ های ترک اعتیاد رایزنی کرده و زمینه سلامت آنان را فراهم کرده است.

امام محله ای که گره گشای مشکلات مردم روستای حاجی آباد است + عکس

امام محله ای که گره گشای مشکلات مردم روستای حاجی آباد است + عکس

امام محله ای که گره گشای مشکلات مردم روستای حاجی آباد است + عکس

امام محله ای که گره گشای مشکلات مردم روستای حاجی آباد است + عکس

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ابوالفضل IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    2 0
    بسیار عالی احسنت🌷🌷🌷
  • ، IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 0
    احسنت بر این امام جماعت فعال