شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام

حوزه/ امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه دغدغه و آرزوی هر مومن حضور جمعیت زیاد در مسجد است، گفت: برای تحقق این آرزو باید کار کرد و با ایجاد جاذبه، خلأها را پر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام امشب با حضور در مسجد جامع مهدیه شهرکرد با بیان اینکه دغدغه و آرزوی هر مومن حضور جمعیت زیاد در مسجد است، اظهار داشت: برای تحقق این آرزو باید کار کرد، با ایجاد جاذبه، خلأها را پر کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، افزود: برخی‌ها معتقدند مسجدی خوب است که کار اجتماعی انجام دهد، این درست است اما کافی نیست، یعنی نمی‌توان گفت اگر مسجدی کار اجتماعی نکرد کار دینی هم نکند، بلکه کارکرد اصلی مسجد ارتباط انسان با خدا است و دلیل نمی‌شود که اگر گره‌گشایی از مردم صورت نگرفت، در آن مسجد را بست.

وی با بیان اینکه مسجد بر اساس خدامحوری شکل می‌گیرد و جایگاه خضوع و خشوع است، گفت: البته در کنار این بحث‌های معنوی، گره از زندگی مردم باز می‌کند، مراکز تربیتی را گسترش می‌دهد و محل آموزش است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه وقتی مسجد آباد شد این آبادانی به جاهای دیگر نیز منتقل و آسیب‌ها کم می‌شود، یادآور شد: وقتی مردم مسجد نیایند، قطعا به شیطان می‌پیوندد و این جمعیت به جای مسجد در مکان‌های نادرست جمع می‌شود که در نهایت سبب تباهی جوانان و جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام اظهار کرد: در سرکشی‌ها به مساجد، مردم مشکلاتی را مطرح می‌کنند که بسیار جزئی است و از مسئولان انتظار داریم به حل این مشکلات کمک کنند که بهبود این اوضاع اقدام قاطع را می‌طلبد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: عمده کار این است که به فکر آباد کردن مساجد و رونق پیدا کردن این مکان‌ها باشیم که بخش زیاد این هدف با شناسنامه‌دار کردن مساجد رخ می‌دهد.

امام جمعه شهرکرد افزود: نظام اداری کشور به گونه‌ای است که به خودی خود کار پیش نمی‌رود و باید دنبال آن باشیم، پس کارگروه‌های مختلف در مسجد ایجاد کنید و جمعی برای حل مشکل مورد نظر از ادارات مختلف مطالبه کنند تا به نتیجه برسید.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha