یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آقای علی کارگر، کارشناس مسائل سیاسی و اقتصاد روز گذشته در جمع  اساتید و طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان

کارشناس مسائل سیاسی گفت: در بیانات رهبری همواره مسئله «شبیخون فرهنگی، جنگ نرم، غارت فرهنگی و...» مطرح شده است، ولی متأسفانه در عرصه فرهنگی خوب عمل نشد و گروه‌های مرجع در جامعه تغییر کرد و امروز سلبریتی‌ها الگوی جوانان شده‌اند؛ البته بستر اقتصادی نیز در پیدایش اعتراضات را نمی‌توان نادیده گرفت.

به خبرگزاری حوزه از یزد، علی کارگر روز گذشته در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(سلام الله علیها) اردکان به موضوع "تشریح مسائل روز با نگاه به اغتشاشات اخیر" پرداخت و با اشاره به حادثه درگذشت خانم مهسا امینی در شهریور سال جاری، گفت: دشمنان انقلاب همواره در پی ضربه زدن به نظام مقدس اسلامی ایران هستند و از این ماجرا برای پیشبرد اهداف شوم خود استفاده کردند و با ابزاری چون فضای مجازی و دروغ‌پراکنی احساسات جوانان را برانگیختند و سبب ایجاد اغتشاشات شدند.

وی اظهار کرد: دشمن بر روی جوانان متمرکز شده است چنانچه طراح جنگ نرم و روان‌شناختی آقای "جوزف نای" نظریه پرداز آمریکایی، در سخنرانی خود در مورد ایران می‌گوید: «ما قدرت جذب روحانیت را نداریم و باید قشر جوان را با خود همراه سازیم ».

کارشناس سیاسی تصریح کرد: در بیانات رهبری همواره مسئله «شبیخون فرهنگی، جنگ نرم، غارت فرهنگی و...» مطرح شده است، ولی متاسفانه در عرصه فرهنگی خوب عمل نشد و گروه‌های مرجع در جامعه تغییر کرد و امروز سلبریتی‌ها الگوی جوانان شده‌اند؛ البته بستر اقتصادی نیز در پیدایش اعتراضات را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی گفت: امروز با توجه به برخی آمار سازمان اطلاعات و امنیت کشور، در مدت سه روز شاهد بیش از سه هزار محتوای دروغ و شایعه از رسانه های بیگانه و رسانه های فارسی زبان معاند در شبکه‌های اجتماعی و ماهواره بودیم که این سبب باورپذیری اقشار مختلف از جمله جوانان گردیده است.

کارگر افزود: عملکرد نیروهای امنیتی، اطلاعات و سپاه در خاموش کردن این فتنه بسیار خوب و عالی بود و تاکنون نزدیک به ۶۰ کانون شورش در تهران جمع شد و نزدیک به ۱۷۳ گروه تشکیلاتی وابسته به سرویس‌های جاسوسی که افراد آنها تبعه ۱۴ کشور مختلف از جمله جاسوسان فرانسوی دستگیر شدند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: جوانان امروز نیاز به روشنگری و تبیین مسائل دارند و اگر با گفتاری خوب و صمیمی موضوعات برای آنها بازگو شود و سخن و صحبت های آنها شنیده شود این نسل آمادگی پذیرش مسائل را خواهند داشت.

وی با اشاره به عملکرد خوب قوه قضائیه در مورد مجازات اغتشاشگران و کسانی که عامل شهادت مردم در حوادث اخیر شدند، ادامه داد: اگرچه رافت اسلامی در مورد برخی از آنها لحاظ شد، اما مجازات اعدام نیز شامل حال طراحان این فتنه شد؛ همانطور که در جنگ بدر هفتاد نفر از قریش به اسارت سپاه اسلام درآمدند و پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) ۶۸ نفر ازآنها را مورد بخشش و رافت اسلامی قرار داد؛ اما به امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) فرمود گردن دو تن از فتنه‌گران میدان به نام‌های «عقبة بن ابی معیط» و «نضر بن حارث» را بزند که با جنگ نرم به دشمنی پرداختند.

کارگر در پاسخ به سؤال طلاب درباره عملکرد دولت سیزدهم در بحث اقتصاد و سیاست گفت: دولت حاضر زمانی کشور را به دست گرفت که ازنظر اقتصادی وضعیت مناسبی نداشت و تورم بیش از ۵۰ درصد بود اما با این وجود در زمان کنونی اقدامات زیر ساختی مناسبی از جمله تشکیل گذرگاه الکترونیکی برای ریشه کردن فساد انجام داده است، همچنین دولت در زمینه بهداشت و پرداخت هزینه‌های بیماران صعب العلاج، واردات دارو، تعاملات اقتصادی با کشورهای همسایه ، گاز رسانی به شهر خاش و غیره تلاش خود را انجام داده اما اغتشاشات مانع از توجه مردم به خدمات دولت بوده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در عرصه فرهنگی حوزه‌های علمیه نقش بسیار موثری در افزایش آگاهی و بصیرت افزایی افراد جامعه دارد و طلاب باید با مطالعه و پژوهش پاسخگوی شبهات و سوالات مردم باشند و همواره صادقانه و خالصانه خدمت کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha