یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بانوان پژوهشگر

معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) کنگان گفت: باید حمایت خاصی از طلاب پژوهشگر شود تا انگیزه پژوهش در آنها از بین نرود و انگیزه پژوهش هم در دیگر طلاب زنده شود.

خانم شیرین شهامتی فرد معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) کنگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: از آنجا که یکی از آثار حکومت امام زمان (عج)رشد عقول بشری است حوزه های علمیه که نقش زمینه سازی برعهده دارند، در ایجاد شرایط پژوهش و تولید محتوای علمی و حرکت طلاب به این سمت و سو بسیار موثر هستند.

وی با اشاره به وضعیت پژوهش و تحقیقات در حوزه خواران استان بوشهر، اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشتر اساتید و طلاب مدارس استان مشغول به تحصیل یا فارغ التحصیل سطح ۳ هستند، لذا فعالیت پژوهشی رو به رشد است.

شهامتی با اشاره به حمایت های صورت گرفته در تجهیز کتابخانه های مدارس، گفت: به لطف الهی هر سال مدارس کتابخانه را مجهز به کتب جدید می کنند و وجود نرم افزارهای نور و کتابخانه های مجازی ابزار بسیار خوبی برای گسترش منابع است، ولی برای جلب بهتر و بیشتر طلاب می بایست تجهیزات و منابع کتابخانه های مدارس بیشتر شود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) کنگان به اعلام برنامه های هفته پژوهش پرداخت و گفت: با توجه به اتمام ترم و فشار دروس زمان مناسبی برای فعالیت پژوهشی وجود ندارد، ولی در حدی که زمان مدرسه اقتضا کند فعالیت هایی جهت ایجاد انگیزه انجام می شود، البته بیشتر در هفته کتاب تا ابتدای آذر یک سری فعالیتها انجام می شود، ولی با توجه به تجربه فعالیتها در طول ترم، فعالیت پژوهشی خاص انجام می شود.

وی درخشش بیش از پیش بانوان طلبه در جشنواره های پژوهشی سراسری به ویژه جشنواره علامه حلی را مورد تحسین قرار داد و گفت: طلابی که علاقه به تحقیق دارند در ترم های ابتدایی شناسایی شوند و کلاس های فوق برنامه برای آنها طرح ریزی شود.

شهامتی در پایان با تاکید بر حمایت ویژه از محققان علمی در مدارس علمیه گفت: حوزه های علمیه نیروهای خود را در سه شاخه تبلیغ، تدریس و تحقیق تربیت می کنند؛ تبلیغ و تدریس فعالیتی است که نتیجه کار مشخص است، ولی پژوهش زحمت آن زیاد است، لذا باید حمایت خاصی از طلاب پژوهشگر شود تا انگیزه پژوهش در آنها از بین نرود و انگیزه پژوهش هم در دیگر طلاب زنده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha