جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
تصاویر/ جلسه شورای سیاستگذاری ستاد برگزاری مراسم وحدت حوزه و دانشگاه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: حوزه و دانشگاه در رسیدن به ادبیات و فضای گفتمانی مشترک و قابل فهم بکوشند و فقدان ادبیات و فضای گفتمانی مشترک، موجب ایجاد فاصله و سوء تفاهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در نشست شورای مرکزی دبیر خانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه که در دفتر امام جمعه تبریز برگزار شد، گفت: سیاست گذاران و برنامه ریزان در دولت و فعالان سیاسی و اجتماعی باید وحدت و همگرایی در دانشگاه و حوزه را استراتژی بنیادین بدانند و بشناسند نه فقط یک روزی که در تقویم ثبت شده است و به سادگی از کنار این روز بگذرند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: همه روزها می‌توانند از روزهای به یاد ماندنی باشند، ولی گاه رویدادهای مهمی سبب می‌شود تا یک روز برای همیشه در طول تاریخ ماندگار بماند و شایسته است که بیشتر در این باره کار شود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه در استان دائمی است، افزود: حوزه و دانشگاه، مکمّل یکدیگر هستند و دائمی بودن دبیرخانه یعنی اینکه در طول سال کارها و فعالیت‌های مختلف با این هدف انجام شود.

وی با تاکید براینکه وحدت حوزه و دانشگاه راهبردی جدی در تعالی و تداوم انقلاب اسلامی است اظهار کرد: وحدت و حوزه دانشگاه در پویایی نظام جمهوری اسلامی ایران موثر است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اظهار اینکه باید حوزه و دانشگاه در رسیدن به ادبیات و فضای گفتمانی مشترک و قابل فهم بکوشند گفت: فقدان ادبیات و فضای گفتمانی مشترک موجب ایجاد فاصله و سوء تفاهم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه هر دو نهاد حوزه و دانشگاه یکدیگر را به رسمیت بشناسند و وجود دیگری را برای اداره جامعه لازم و ضروری بدانند، افزود: این دو نهاد در عمل همکاری و هماهنگی لازم بیش از پیش داشته باشند.

حوزه و دانشگاه برای رسیدن به فضای گفتمانی مشترک و قابل فهم بکوشند

فعالیت دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام انوری رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه در راستای وحدت فکری و وحدت در هدف گام‌های بزرگی میان حوزه و دانشگاه برداشته شده است، گفت: در زمینه‌های پایان نامه‌های مشترک، فرصت مطالعاتی در حوزه و دانشگاه، مبادله استاد و دانشجو، راهنمایی پایان نامه ها، انجام طرح‌های تحقیقاتی مشترک، برگزاری کنفرانس‌ها و نشست‌های علمی دو جانبه باز هم جای کار دارد.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه آذربایجان شرقی در راستای استفاده از ظرفیت نخبگان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه برای اهتمام به تحقق عملی وحدت حوزه و دانشگاه، تحت اشراف نماینده ولی فقیه در استان و با حضور نمایندگانی از حوزه و دانشگاه در محل دانشگاه تبریز به فعالیت خود ادامه می‌دهد، افزود: تأسیس اندیشکده، تأسیس قرارگاه جهادی شهید مفتح، افکار سنجی نگرش حوزویان و دانشگاهیان، تولید محتوا برای قرارگاه‌های رسانه‌ای از برنامه‌های آینده این دبیرخانه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha