چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
بیانیه

حوزه/ انجمن علمی مطالعات خانواده در ایران با صدور بیانیه‌ای لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه متن بیانیه انجمن علمی مطالعات خانواده در ایران در محکومیت لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن بدین شرح است:

پیرو لغو عضویت جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد، انجمن علمی مطالعات خانواده در ایران به‌عنوان یک مجموعه مستقل و بدون وابستگی به نهادها و دستگاه‌های دولتی مواضع خود را در خصوص این اقدام غیرقانونی به استحضار مردم، به‌ویژه دست‌اندرکاران حوزه‌های علمی، فرهنگی و رسانه‌ای می‌رساند:

نخست آن که اعضای این انجمن متفقاً استفاده از چنین حربه‌های نمایشی و نخ نمایی را نه در جهت حمایت از مطالبات حقیقی مردم ایران دانسته و نه آن را دارای پشتوانه‌های علمی و مستند بر حقایق و مصادیق قابل‌استفاده جامعه زن در ایران می‌دانند.

دوم، استفاده ابزاری از زنان و ظهور و بروز انواع شگردهای برده‌داری نوین در کشورهای غربی، مسئله‌ای نیست که بتوان آن را نادیده گرفت، حقیقت آشکار و غیرقابل‌انکاری است که غرب خود به آن اذعان دارد و امروز بر اساس دلایل فراوان این ما هستیم که در مسئله زن از غرب مطالبه جدی داریم.

سوم، ایالات متحده به استناد آمارهای رسمی خود یکی از اصلی‌ترین ناقضان حقوق زنان است و نگاهی به آمار جنایت‌های این دولت در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ به قتل وحشیانه حدود ۲۰۰ زن در خاک ایالات متحده تصریح دارد.

به‌راستی حکومت یاغی آمریکا که در کلکسیون خونین آدم‌کشی‌هایش (در خاک آمریکا) قتل بانوی ۲۶ساله باردار را نیز مثبوت دارد، چگونه می‌تواند مدعی حقوق زنان باشد.

چهارم، به جهت علمی و پژوهشی، مطالبه اصلی زنان ایرانی حفظ کرامت، امنیت و آزادی‌های مشروع شهروندی است؛ نه آنچه گاهی با بمباران رسانه‌ای و جعل خبر به جامعه جهانی القا می‌شود.

در پایان انجمن علمی مطالعات خانواده در ایران به‌عنوان یک نهاد مستقل علمی قویاً این اقدام استیصال زده دولت‌های غربی را محکوم کرده و آمادگی خود را در جهت برگزاری جلسات تبیین و مناظره علمی در مجامع علمی داخل و خارج در جهت اثبات مطالب ذکر شده در خصوص کرامت زن در ایران و کشورهای مدعی را دارد.

حسن ناصری پور، رئیس انجمن علمی مطالعات خانواده در ایران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یاسین IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    1 0
    آن‌ها در عرصه جهانی علیه کشورمان جوسازی، مقدمه‌چینی و در نهایت بهره‌برداری تبلیغی و روانی می‌کنند و ما در داخل دل به بیانیه‌های کم‌اثر با مصرف داخلی آن‌هم در بین خودی‌ها، خوش کرده‌ایم! کجاست دیپلماسی فعال در عرصه بین‌المللی برای خنثی‌سازی تبلیغات دشمنان؟!