یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
image-20221220065114-1.png

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: جامعةالمصطفی در فعالیت‌های بین المللی خود بسیار موفق بوده است و امیدواریم در آینده شاهد دستاوردهای بیشتری از همکاری‌های این مجموعه با دیگر مراکز علمی و دانشگاهی کشور در عرصه بین‌الملل باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه،آقای حدادی اصل قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار حجت الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعةالمصطفی با تقدیر از دستاوردهای علمی و دانشگاهی جامعةالمصطفی، اظهار داشت: وزارت علوم در عرصه جهانی از اعتبار بسیار خوبی برخوردار است و خوشبختانه جامعةالمصطفی نیز با عملکرد درخشان خود در عرصه بین المللی، بر این اعتبار افزوده است.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم با اشاره به راه‌اندازی نمایندگی این مرکز در شهر قم، یادآور شد: معتقدیم دانشگاه‌های فعال کشور در حوزه بین الملل، باید با هم افزایی و هماهنگی کامل با یکدیگر عمل نمایند تا دچار همپوشانی فعالیت‌ها و کاهش کیفیت فعالیت‌های علمی و دانشگاهی کشور نشویم.

وی با اشاره به ضرورت نظارت وزارت علوم بر فعالیت‌های علمی دانشگاه‌های کشور در بخش برون مرزی، ابراز داشت: بر اساس بررسی‌های ما، جامعةالمصطفی در فعالیت‌های بین المللی خود بسیار موفق بوده است و امیدواریم در آینده شاهد دستاوردهای بیشتری از همکاری‌های این مجموعه با دیگر مراکز علمی و دانشگاهی کشور در عرصه بین‌الملل باشیم.

گفتنی است: در پایان این جلسه مقرر گردید جلساتی به منظور تبادل اطلاعات و هم افزایی میان جامعةالمصطفی و مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم تشکیل گردد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی نیز در این دیدار به معرفی جامعةالمصطفی العالمیه و روند شکل‌گیری آن پرداخت و خاطرنشان کرد: جامعةالمصطفی العالمیه، در کنار نظام سطوح حوزوی، رشته‌های خود را در قالب دانشگاهی با مدارک رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه می‌نماید و هم‌اکنون دانش‌پژوهانی از ۱۳۵ ملیت، در واحدهای داخل و خارج از کشور این مجموعه، مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به ارائه رشته‌های جامعةالمصطفی در سه حوزه دانشی علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ شناسی، یادآور شد: هم اکنون با مجوز وزارت علوم، ۱۶۰ رشته، گرایش و مقطع در این سه حوزه دانشی توسط جامعةالمصطفی ارائه می‌شود که با اجرای طرح تحول آموزشی المصطفی، این رقم به حدود ۴۵۰ رشته و گرایش افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به حضور علمی جامعة المصطفی در کشورهای مختلف جهان، ابراز داشت: این حضور گسترده، ظرفیت آموزشی و علمی بسیار خوبی را برای کشور پدید آورده است و این آمادگی وجود دارد تا این ظرفیت‌ها، در اختیار سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور قرار گیرد.

وی در ادامه ضمن تشریح آموزش‌های مجازی جامعةالمصطفی، تصریح کرد: در حال حاضر چندین هزار نفر در بخش دانشگاه مجازی المصطفی به تحصیل اشتغال دارند و معتقدیم آموزش‌های غیرحضوری در آینده می‌تواند در فعالیت‌های آموزشی جامعةالمصطفی، نقش پررنگی را ایفا نماید. همچنین موسسه آموزش‌های کوتاه مدت و فرصت‌های مطالعاتی جامعةالمصطفی، سالانه میزبان هزاران نفر از اساتید و شخصیت‌های علمی و فرهنگی کشورهای مختلف است که تاثیر چشمگیری در انتقال فرهنگ و ارتقای دیپلماسی عمومی کشور برجای می‌گذارد.

رئیس جامعةالمصطفی با تأکید بر علاقه مراکز علمی بسیاری از کشورها به توسعه ارتباطات علمی و دانشگاهی با جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: جامعةالمصطفی در این زمینه از تجربیات بسیار ارزشمندی برخوردار است و می‌تواند زمینه‌ساز شکل‌گیری و گسترش ارتباطات علمی میان دانشگاه‌های ایران و جهان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در پایان با اشاره به نقش جامعةالمصطفی در گسترش زبان و ادبیات فارسی در جهان، خاطرنشان کرد: جامعةالمصطفی دستاوردهای بسیار بزرگی در حوزه آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان دارد و در این زمینه نیز آماده همکاری با دانشگاه‌های کشور هستیم.

جامعة المصطفی در فعالیت‌های بین المللی خود بسیار موفق بوده است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha