دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حاج قاسم سلیمانی

حوزه/ دبیر رویداد ملی هنری «جان فدا» گفت: حاج قاسم متعلق به یک گروه یا سلیقه خاص نبود بلکه همه ایران او را دوست داشتند. تشییع پیکر سردار دلها گواهی بارز برای این امر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، نشست خبری رویداد ملی ـ هنری «‌جان فدا» روایت بخشی از ابعاد شخصیتی حاج قاسم از زبان هنر با حضور حجت‌الاسلام محمد جواد رنجبر، دبیر رویداد؛ نوید سیمبر مجسمه‌ساز و هاجر سلیمی نمین، عضو هیئت داوران، امروز ۲۹ آذرماه در مجتمع فرهنگی شهدای هفت تیر برگزار شد.

در آغاز جلسه حجت‌الاسلام رنجبر، دبیر رویداد ملی ـ هنری «‌جان فدا» ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: همه مردم فارغ از هر گرایش سیاسی، سردار دل‌ها را دوست داشتند. نمود این اتفاق را در تشییع پیکر ایشان مشاهده کردیم؛ در آن مراسم همه افراد با هر پوششی برای شهادت حاج قاسم اشک می‌ریختند. برای نمایان کردن بیشتر وجوه شخصیتی حاج قاسم هنر بهترین ابزار است چون هنر ظرفیت‌هایی را به تصویر می‌کشد که شاید عرصه‌های دیگر از نشان دادن آن محروم باشند

وی با بیان اینکه ۲۵۰ هنرمند از امشب تا سوم دی‌ماه در حرم رضوی گردهم می‌آیند و ۲۵۰ اثر با محوریت حاج قاسم خلق خواهند کرد، افزود: آثار در رشته‌های نقاشی، نگارگری، خوشنویسی، پوستر، تبلیغات شهری، موشن گرافی، تصویرسازی، کتیبه و پرچم، حروف‌نگاری و کاریکاتور خواهد بود. ۳۰ اثر از میان ۲۵۰ اثری که طی این روزها در کارگاه‌ها خلق شود، برگزیده و خالقان آثار به زیارت بارگاه اباعبدالله(ع) مشرف خواهند شد.

رنجبر با بیان اینکه پایان دی آثار به داوری گذاشته می‌شود و آثار برگزیده معرفی خواهند شد، افزود: غیر از هنرمندان حاضر در این رویداد، دیگر هنرمندان نیز می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه «جان فدا» ارسال کرده تا آثار آن‌ها نیز مورد بررسی قرار گیرد.

پوستر رویداد ملی «جان فدا» رونمایی شد / تلاش ۲۵۰ هنرمند برای معرفی حاج قاسم

سیمبر: تمام مراحل زندگی‌ حاج قاسم قابلیت کار هنری دارد

در ادامه، نوید سیمبر، نقاش و مجسمه‌ساز تصریح کرد: سردار سلیمانی از جمله شخصیت‌هایی است که تمام مراحل زندگی‌اش قابلیت کار هنری دارد. برای همین در کارگاه‌های هنری این رویداد محدودیتی برای پرداختن به سردار دل‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: اسطوره‌ای چون حاج قاسم تمام وجوه زندگی‌اش می‌تواند موضوع کارهای هنری باشد یعنی هم وجهه اجتماعی و هم فردی ایشان قابلیت تصویرسازی هنری را دارد. البته قدم گذاشتن در این عرصه باید با عشق و ایمان خالص رخ دهد. این ویژگی در بین همه هنرمندان کشورمان وجود دارد چون ایران عاشق حاج قاسم است. ما اساتید دانشگاه فرشچیان هم با حضورمان تلاش می‌کنیم همراه مناسبی برای این رویداد باشیم.

سلیمی نمین: نام حاج قاسم تا ابد زنده است

هاجر سلیمی نمین، عضو هیئت داوران نیز سخنران پایانی این نشست بیان کرد: در آیه ۳۳ سوره احزاب به عده‌ای از مؤمنان اشاره می‌شود که به عهد خودشان با خداوند تا زمان شهادت پایدار می‌مانند؛ سردار سلیمانی از این گروه از مؤمنان که به عهدش بر ولایت امیرالمؤمنین(ع) وفادار ماند. نام ایشان در سراسر دنیا شناخته شده است و تا ابد ماندگار خواهد بود.

وی اضافه کرد: تلاش ما این است به واسطه این رویداد، اتفاقی کاربردی را رقم بزنیم، چون برخی اوقات آثاری هنری صرفاً برای نمایش دادن تولید می‌شود اما برای جریان‌سازی نیاز است تا از هنر استفاده کاربردی شود؛ لذا آثار برگزیده در بخش‌های متفاوت مورد استفاده قرار خواهند گرفت برای مثال در تبلیغات شهری و حتی تبلیغات روی لباس از آثار برگزیده استفاده خواهد شد.

در پایان جلسه از پوستر رویداد ملی - هنری «جان فدا» رونمایی به عمل آمد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha