دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سردار یوسفعلی زاده مدیرکل حفظ آثار  و نشر ارزش های دفاع مقدس

 حوزه/ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: هم‌زمان با اجتماع عظیم عزاداران فاطمی در مشهد، شهدای گمنام با حضور زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) تشییع می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حسینعلی یوسفعلی زاده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی شامگاه دوشنبه، در ویژه‌برنامه تلویزیونی یاس کبود در شبکه استانی خراسان رضوی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، با اشاره به حضور ۱۲ پیکر شهید گمنام در خراسان رضوی، اظهار داشت: از روز ۲۶ آذرماه تا به امروز بیش از هزار برنامه با حضور پیکرهای شهدا در مدارس، هیئت‌های مذهبی، مصلی‌های نماز جمعه، میدان‌های اصلی شهرها، مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و یگان‌های نیروهای مسلح برگزار شده است.

وی به برنامه‌های اثرگذار فرهنگی، بصیرتی در سطح استان اشاره کرد و گفت: این شهدا در هشت محور شهرستانی تربت‌جام، کاشمر، گناباد، تربت‌حیدریه، سبزوار، قوچان، مشهد و نیشابور در سطح استان در مراسم‌ها و مجالس فراوانی حضور پیدا کردند.

یوسفعلی‌زاده بابیان اینکه مراسم وداع با شهدا در شامگاه سالروز حضرت فاطمه زهرا(س) در حرم رضوی پس از نماز مغرب و عشا برگزار شد، افزود: فردا سه‌شنبه هم‌زمان با اجتماع عظیم عزاداری فاطمی در مشهد، پیکر پاک این شهدا تشییع می‌شوند.

تدفین شهدا در دانشگاه‌های خراسان رضوی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی به مراسم تدفین شهدای گمنام اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید منتظری مشهد، دانشگاه نیشابورو دانشگاه عالی تربت‌حیدریه میزبان شهدایی هستند که در عملیات خیبر، عملیات بدر، والفجر مقدماتی و کربلای ۵ به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه در روز هشتم دی‌ماه یک پیکر در بوستان اردیبهشت شهرک شهید رجایی مشهد و شهید دیگر در ستاد پدافند هوایی منطقه شمال شرق امام رضا (ع) مورد تشییع و تدفین قرار خواهند گرفت، یادآور شد: در سطح استان نیز در روز نهم دی‌ماه در بوستان مهرگان، یک شهید گمنام تدفین خواهد شد، همچنین روز دهم دی‌ماه نیز پیکر شهید گمنام در محل پادگان شهدای بسیج در انتهای خیابان نخریسی مشهد تدفین خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: چهار شهید دیگر در اداره کل صداوسیمای خراسان رضوی، اردوگاه ثامن‌الحجج، بوستان ارم مشهد و اردوگاه باغ رود نیشابور تدفین خواهند شد.

وی اظهار داشت: با آغاز تشییع شهدای گمنام در سراسر کشور، نقشه‌هایی که دشمن برای آسیب زدن به این انقلاب و مردم داشتند، به کنار رفت و حضور پرشور مردم در مراسم تشییع شهدا برنامه‌های دشمن برای ایجاد اغتشاش در شهرهای مختلف را خنثی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha