سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 1061361
۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۱
1

حوزه/ خانه مادری، طرحی است که در نظر دارد بانوان فعال پرظرفیت و دارای استعداد برای فعال شدن در مسیر جهاد تبیین را شناسایی کند، این طرح در سراسر کشور در حال اجراست و هر استان بنا بر ظرفیت‌هایی که دارد بخشی از برنامه‌ها را اجرا می‌کند.

خبرگزاری حوزه - تهران/ هیچ وقت خانه مادری را نمی‌توانیم فراموش کنیم، مخصوصا دورهمی‌ها، سفره‌های نذری و روضه‌های خانه مادر را، به همین بهانه در خانه مادری، مهمانی برپاست، مهمانی از جنس نور، اینجا میزبان، از نور خودش به میهمانان می‌نوشاند! و چه زیباست که در این مجلس دلی بیاراییم و خود و فرزندانمان در این فضا تنفس کنیم. در سوگ ام ابیها در خانه مادری گرد هم آییم و از مادر دو عالم بخواهیم بیاید و برایمان مادری کند، دست مهر و محبت مادرانه‌اش را بر سرمان بکشد و یادمان دهد چگونه زندگی کنیم، چطور از حقمان دفاع کنیم. از مادر بخواهیم لذت عبادت خالصانه را به ما بچشاند، دست پرمهرش را بر زخم‌های وجودمان بکشد تا خنکای بخشش و رحمت شامل حالمان شود. دستمان را بگیرد و توفیقمان دهد تا دستگیر دیگران شویم، حتی شده در کلامی، اشاره‌ای یا نگاهی ....

خانه مادری، طرحی است که در نظر دارد بانوان فعال پرظرفیت و دارای استعداد برای فعال شدن در مسیر جهاد تبیین را شناسایی کند (بدون محدودیت سنی و با هر جایگاه اجتماعی) و با شبکه‌سازی و توانمندکردن آنها جهت نقش‌آفرینی مؤثر بانوان اقدام کند. در ایام فاطمیه هر جمع و محفلی از ارادتمندان به حضرت زهرا(س) یک خانه مادری است.

نظر به هم‌اندیشی و گفتگوهای صورت گرفته با اداره کل‌های ستادی و استانی سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد نهضت پیشرفت بانوان در سراسر کشور اعم از مسئول ستاد، کارشناس امور بانوان، رابط نظام تبیین، رابط حرف‌آورد، راهبر حوزه دختران، مسئول هیئت اندیشه‌ورز و بانوان قرآنی، رویداد خانه مادری به شرح ذیل در سراسر کشور در حال اجراست که بخشی از اقدامات در ادامه معرفی شده است.

مائده پیامی، کارشناس فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر از برپایی۶  کارگاه توانمندسازی ویژه مبلغات به مناسبت ایام فاطمیه در این استان خبر داد.

نهضت پیشرفت بانوان استان قم به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اقدام به برگزاری پویش کرده است و علاقه‌مندان می‌توانند تا ششم دی‌ماه با ارسال لبیک یا زهراء (س) به آیدی @SzmnTabliqat_Banovan  در ایتا در این پویش شرکت کنند.

مسابقه هایکوکتاب نیز برنامه دیگر نهضت پیشرفت بانوان استان قم به مناسبت ایام فاطمیه است و علاقه‌مندان می‌توانند با قرار دادن سه یا چهار کتاب در مورد حضرت فاطمه زهرا(س) و ارسال عکس آن به ایتا (@SzmnTabliqat_Banovan ) تا ۸ دی‌ماه در مسابقه شرکت کنند. به شرکت‌کنندگان به قید قرعه هدایایی اهداء می‌شود.

راه‌اندازی رادیو حرف‌آورد به‌منظور دریافت حکایت‌های مادرانه، تهیه و ارسال کلیپ از مراسم فاطمی در مدرسه‌ها، تهیه و ارسال کلیپ ۱ الی ۳ دقیقه‌ای با موضوع خطبه فدکیه، تربیت راوی دخترانه، تبیین گری دخترانه و ارتقای مهارت‌های خبرنگاری و روایتگری از دیگر اقدامات نهضت پیشرفت بانوان در استان قم به شمار می‌آید و ثبت نام در این برنامه تا ۸ دی‌ماه ادامه دارد.

عهدنامه حضرت زهرا(س) برنامه دیگر نهضت پیشرفت بانوان استان قم در ایام فاطمیه است که این عهدنامه دربردارنده معانی و مفاهیمی است که مراحل رشد و حرکت مؤمنان را در راه عرفان حقیقی و ولایی بازگو می‌کند و توجه به آنها، می‌تواند راهنمایی برای حیات فردی و اجتماعی مؤمنان باشد. با خواندن عهدنامه پایبندی خود به آن را اعلام می‌داریم. علاقه‌مندان می‌توانند پس از خواندن عهدنامه با ارسال «عهد با حضرت فاطمه زهرا(س)» به آیدی @SzmnTabliqat_Banovan در این برنامه شرکت کنند.

ستاد نهضت پیشرفت بانوان در شهرستان بهشهر به مناسبت ایام فاطمیه اقدام به برگزاری مراسم عزاداری روزهای۵،۴و ۶ دی‌ماه کرده است. این مراسم ساعت ۱۵ در کانون فرهنگی حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود و سخنرانی این مراسم را جواد قدس الهی، بر عهده دارد. 

همچنین به همت ستاد نهضت پیشرفت بانوان شهرستان بندرلنگه، مراسم عزاداری شهادت حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا(س) با سخنرانی منصوره معصومی اصل، همراه با اجرای گروه تئاتر ریحانه ویژه بانوان در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

همایش «ماهدخت فاطمی» ویژه دختران همراه با اهدای جوایز عمومی با برگزاری برنامه‌های متنوع شامل پخش کلیپ، سرود، مداحی، سخنرانی و برنامه‌های متنوع دیگر به مناسبت ایام فاطمیه به همت ستاد نهضت پیشرفت بانوان در اداره تبلیغات اسلامی ملایر برگزار شد.

اجرای طرح خانه مادری، روضه خانگی، سفره فاطمی، محفل قرآن فاطمی و نشست فاطمی، در دستور کار ستاد نهضت پیشرفت بانوان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب استان هرمزگان قرار دارد.

در ایام فاطمیه امسال، شاهد برگزاری یلدای فاطمیِ متفاوت دختران فاطمی در خیابان‌های شهر شاهین‌دژ، دیار دارالمجاهدین، بودیم که دخترانش درس در میدان بودن را از شهدایش یاد گرفته‌اند و انشاءالله دارالمجاهدین فرهنگی را رقم خواهند زد.

فرزندان خود را حسینی تربیت کنیم

همزمان با برپایی مراسم شهادت اُمّ اَبیها فاطمه زهرا(س) در بیت المقدس اراک برنامه‌ای ویژه به همت ستاد نهضت پیشرفت بانوان برای کودکان و نوگلان شامل قصه خوانی، داستان‌های مهدویت، کاردستی و نقاشی برگزار شد.

ستاد نهضت پیشرفت بانوان شهر اراک در نظر دارد به مناسبت ایام فاطمیه برنامه‌ای را با عنوان پویش خانه مادری اجرا کند. علاقمندان شرکت در این پویش می‌توانند آثار خود را با عناوین دلنوشته در قالب پادکست یا دکلمه، تهیه کلیپ ۱الی۳ دقیقه‌ای با موضوع فضایل و شهادت حضرت زهرا(س)، عکس نوشته با عکس از پخت و توزیع نذری و روضه‌های خانگی ارسال کنند. مهلت ارسال آثار تا ۶ دی‌ماه ۱۴۰۱ است. علاقمندان می‌توانند آثار خود را در پیام‌رسان ایتا به آدرس@Wkhckjlh  و یا به شماره ۰۹۳۹۸۸۰۵۰۱۹ ارسال کنند.

مسابقه هایکو کتاب فاطمی با کتاب، شعر بگویید! در دستور کار ستاد نهضت پیشرفت بانوان استان قزوین قرار دارد. برای شرکت در این مسابقه می‌توانید با قرار دادن نام سه یا چهار کتاب متفاوت در کنار یکدیگر، یک جمله زیبا و با معنی تولید کنید، سپس از کتاب‌ها در کنار هم عکس بگیرید و به همراه جمله تولید شده تا هفتم دی‌ماه به آیدی @nehzatqazvin در ایتا ارسال کنید. کتاب‌های انتخابی باید مرتبط با حضرت زهرا(س) و با جمله تولید شده درباره ایشان باشد. همایش «سلاله‌های فاطمی» همراه با قرائت عهدنامه فاطمی نیز از دیگر اقدامات ستاد نهضت پیشرفت بانوان قزوین به مناسبت ایام فاطمیه است.

همچنین، نهضت پیشرفت بانوان استان تهران، پویش خانه مادری را در قالب تهیه کلیپ ۳ تا ۵ دقیقه‌ای از فضائل حضرت زهرا(س)، شعر و دکلمه با موضوع یک آیه یک سخن با محوریت سوره احزاب و سوره نور، پخت نذری، روضه‌های خانگی و هیئت دانش‌آموزی برگزار می‌کند. مهلت ارسال آثار۶ دی‌ماه است و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به شماره ۰۹۳۸۰۲۷۳۲۲۴ در شبکه‌های اجتماعی ارسال کنند.

ستاد نهضت پیشرفت بانوان شهرستان ریگان با همکاری مسجد جامع این شهرستان اقدام به اجرای طرح خانه مادری در این شهرستان کرده است.

ستاد نهضت پیشرفت استان البرز تئاتر دختران حسیبا را ۸ دی ماه در دو سانس مجزا ۱۷:۳۰-۱۸:۳۰ ۱۹:۳۰-۲۰:۳۰با همراهی موکب دختران حسیبایی و رفاقت‌های دخترانه برگزار می‌کند. با ورود به سامانه۳۰۰۰۲۶۶۶۶۲۶۶۱۹  یا پیام به شماره۰۹۲۱۸۷۸۱۶۱۲ ️ در خانه مادری حسیبا منتظر شما دختران حسیبایی هستیم. برای پیوستن به خانواده حسیبا، در پیام رسان ایتا @dokhtarane_pishro_hasiba عضو شوید.

برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی شهادت تا ولادت ویژه دختران ۱۲ تا ۱۷ سال همراه با جوایز ارزنده از یکم تا بیستم دی‌ماه به همت ستاد نهضت پیشرفت بانوان البرز برگزار می‌شود. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاع بیشتر می‌توانند با ارسال واژه من ستاره‌ام به سامانه۳۰۰۰۲۶۶۶۶۲۶۶۱۹  یا پیام به شماره ۰۹۲۱۸۷۸۱۶۱۲  در خانه مادری عضو شوند.

خیمه معرفتی«انقلاب فاطمی و بانوی ایرانی» با همکاری ستاد نهضت پیشرفت بانوان و اداره آموزش پرورش ناحیه سه مشهد، جلسات تبیین‌گری با موضوع هویت و کنشگری بانوی مسلمان، حدیث کسا و تربیت انقلابی فرزندان انقلاب فاطمی، جهاد تبیین یا جهاد امر به معروف، بازخوانی «اصلاح اجتماعی» در خطبه فدک، فاطمیه، قله رفیع دفاع از ولایت را با حضور جمعی از مدرسین حوزه و دانشگاه مانند خانم‌ها خیاطی، نفیسی‌فر، شیخ نظامی، فاضل و خدادادی برگزار کند.

برگزاری همزمان کارگاه‌های جذاب با برنامه‌های متنوع ویژه دختران ۷ـ۱۸ سال به تفکیک مقاطع تحصیلی، پخش کلیپ و نمایش خلاق بازی و حرکت، مباحثه، تحلیل و برنامه‌های متنوع دیگر با محوریت «خودشناسی و فاطمیه» از دیگر برنامه‌های ستاد نهضت پیشرفت بانوان در مشهد به شمار می‌آید. دانش‌آموزان علاقه‌مندان می‌توانند، با ارسال نام و پایه تحصیلی خود در یکی از پیام رسان‌های ایتا، سروش یا واتساپ به شماره ۰۹۱۵۴۳۹۹۳۰۱ در این برنامه شرکت کنند.

همچنین ستاد نهضت پیشرفت بانوان اقدام به برگزاری دوره «خبرنگاری‌ خانه‌مادری» کرده است. این برنامه چهارشنبه هفتم دی‌ماه از ساعت ۱۴ ـ ۱۵:۳۰ با موضوع «مدیریت فعالیت‌های اجتماعی و خانوادگی در بین بانوان» با حضور سارا طالبی، کارشناس رسانه و مدیر حوزه علمیه رفیعه المصطفی و «مفهوم‌شناسی فضای سایبر و آداب فعالیت دینی در فضای مجازی» را پنجشنبه هشتم دی‌ماه از ساعت ۱۴ ـ ۱۵:۳۰ در بستر مبشران https://webinar.mobasheran.org/webinar/index/۱۰۶۴ برگزار می‌کند.

سوگواره دالکه نیز با حضور کاروان لاله های فاطمی با موضوع تجدید میثاق بانوان با شهدا به همت ستاد نهضت پیشرفت بانوان در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار شد.

فراخوان تولید محتوای #خانه_مادری به مناسبت #ایام_فاطمیه عکاسی فیلم برداری نقاشی دلنوشته پادکست محورهای آثار ارسالی؛ ذکر فضائل حضرت زهرا(س) روضه های خانگی، هیئت مذهبی و مراسمات عزاداری ایستگاههای صلواتی، نذرهای فاطمی همراه با اهدای جوایز و انتشار در شبکه صدا و سیمای گلستان ارسال آثار در #فضای_مجازی ۰۹۱۱۱۷۵۱۰۳۰ مهلت ارسال آثار: ٧ دی ماه

همایش بزرگ مادران و دختران فاطمی موضوع:《سبک زندگی فاطمی》 با حضور حافظ روشندل آقای امیر هادی بایرامی《حافظ کل قرآن کریم》 سخنران:حضرت حجت الاسلام باوقار (امام جمعه محترم و محبوب شهرستان مشگین شهر) زمان:یکشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۴ ساعت۱۰صبح مکان:حسینیه بسیج خواهران حضرت خدیجه(س) میدان جانبازان روبروی مدرسه رسالت ستاد برگزاری ایام فاطمیه شهرستان مشگین شهر

به مناسبت ایام فاطمیه، امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام با همکاری ستاد نهضت پیشرفت بانوان اقدام به برگزاری طرح خانه مادری با ارسال آثار در قالب عکاسی، نقاشی، دلنوشته، پادکست و فیلمبرداری با محورهای  ذکر فضایل حضرت زهرا(س)، ایستگاه‌های صلواتی و نذرهای فاطمی، روضه‌های خانگی، هیات مذهبی و مراسم مذهبی کرده است. مهلت ارسال آثار تا ۱۵ دی‌ماه است و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به آدرس @alamdar۹۴ در پیام‌رسان ایتا ارسال کنند.

نهضت پیشرفت بانوان دشتستان، نشست معرفتی جهاد تبیین ویژه مبلغات را در ایام فاطمیه با موضوع تشکیلات فرهنگی در حوزه علمیه حضرت رقیه(س) این شهرستان برگزار کرد.

همچنین به همت ستاد نهضت پیشرفت بانوان کرمان، جلسه تبیین فاطمی ویژه طلاب، مبلغان، معلمان و معاونان پرورشی، بسیجیان و فعالان فرهنگی با حضور استاد فخریان، مدیر طرح تبیین اندیشه‌های مقام معظم رهبری، دوشنبه پنجم دی‌ماه در اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان برگزار شد.

در خراسان جنوبی نیز به همت ستاد نهضت پیشرفت بانوان، همایش بزرگ بانوان خانه مادری و تبیین فاطمی، دوشنبه پنجم دی‌ماه همراه با قرعه‌کشی و اهداء جوایز با حضور منصوره معصومی اصل، مدیر و مدرس مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت النور برگزار شد.

فراخوان تولید محتوا با عنوان خبرنگار محله به مناسبت ایام فاطمیه در قالب عکاسی، فیلم‌برداری، نقاشی، دلنوشته و پادکست با محورهای ذکر فضائل حضرت زهرا(س)، روضه‌های خانگی، هیئت مذهبی و مراسم عزاداری، ایستگاه‌های صلواتی، نذرهای فاطمی حضور و نقش بانوان در ارادت به حضرت زهراء (س) و معرفی مادران موفق و برجسته همراه با اهدای جوایز به همت ستاد نهضت پیشرفت بانوان خراسان جنوبی اعلام شده است. مهلت ارسال آثار تا ۲۲ دی‌ماه سال‌جاری است. علاقه‌مندان می توانند اثر خود را به شماره ۰۹۱۵۵۶۱۷۵۰۷  در فضای مجازی ارسال کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha