پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
بانوان طلبه تفتی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی گفت: وظیفه مادری، نقش و اولویت اولیه زن است که بین وظیفه مادری و حضور اجتماعی زنان تعارضی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی عصر دیروز در مراسم اختتامیه جشنواره «برمدار فاطمی» در مدرسه علمیه ام ابیها(س) شهرستان تفت با تسلیت فرارسیدن شهادت حضرت فاطمه(س)، اظهار داشت: زنان، نه ‌تنها از استعداد کافی برای فراگیری علوم مختلف برخوردار هستند، بلکه در زمینه ‌های زیادی، دقت ‌نظرشان از آقایان هم بیشتر است.

وی افزود: اولویت اولیه اسلام برای زنان نقش‌های کلیدی او در خانواده است، ولی این نقش‌ها هیچگاه مانع پیشرفت و درخشیدن او در عرصه‌های اجتماعی خصوصاً علم‌ آموزی نبوده است.

کارشناس مذهبی، ابراز کرد: هر چند در مسیر پیشرفتِ بانوان، موانع زیادی وجود دارد که با رفع این موانع، درخشش بانوان محسوس‌تر خواهد بود ولی به ‌تجربه ثابت‌شده زنان متأهل با برنامه ‌ریزی دقیق در زندگی و پشتکار خودشان و مدیریت زمان به سطوح عالی رسیده‌اند.

وظیفه مادری، نقش و اولویت اولیه زن است

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی، تصریح کرد: وظیفه مادری، نقش و اولویت اولیه زن است که بین وظیفه مادری و حضور اجتماعی زنان تعارضی وجود ندارد.

وی، خاطرنشان کرد: نظام اسلامی ظهور زن را در جامعه نمی‌طلبد، بلکه حضور او و تأثیرگذاری او در زمانی که نیاز باشد، متناسب با حفظ شئونات اسلامی را خواهان است.

حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) در جامعه زمان خود نقش آفرینی داشتند

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی، اظهارداشت: همان ‌طور که حضرت زهرا(س) و زینب کبری(س) در جای خود نقش ‌آفرینی لازم را در جامعه داشتند، بنابراین اگر زیر ساخت حضور زنان با اقتضائات و حفظ شئونات و کرامت ویژه نسبت به خانواده و با برنامه ‌ریزی انجام شود، می‌توان بین این‌ها جمع کرد.

در این اختتامیه از برگزیدگان مقالات این جشنواره با لوح تقدیر و جوایز نقدی تقدیر شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha