چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
شهدا

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در آیین وداع تهرانی ها با ۲۰۰ شهید گمنام، گفت: شهدا شیعیان راستین بودند و باید مانند این عزیزان زندگی کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیین وداع با پیکرهای مطهر ۲۰۰ شهید گمنام تازه تفحص‌ شده دوران هشت سال دفاع مقدس، همزمان با شب شهادت حضرت زهرا (س) با حضور مسئولان لشکری و کشوری و مردم تهران در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای مراسم زیارت عاشورا قرائت و عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) در کنار پیکرهای ۲۰۰ شهید گمنام دوران هشت دفاع مقدس برگزار شد.

در ادامه حسن رحیم‌پور ازغدی با قرائت بخشی از بیانات امام خمینی(ره) درباره شهدا، اظهار کرد: این شهدا فرزندان مکتبی حضرت فاطمه زهرا (س) هستند. این بچه‌ها مانند ایشان رحمت الهی هستند. حضرت زهرا (س) نگران همه بشریت هستند و از خداوند می‌خواهند که گناه کاران را ببخشد.

وی حضرت زهرا(س) را الگوی شهدا خواند و افزود: شهدا شیعیان راستین بودند و باید مانند این عزیزان زندگی کنیم. اکنون در ایام سالروز عملیات کربلای ۴ هستیم. شهدای غواص در این عملیات جشن خون و شهادت گرفته بودند. تمام آنها آمادگی مطلق برای شهادت داشتند. آنها به قصد شهادت رفتند و خط شکنی کردند. امیدواریم افرادی که تصور می کردند خون این شهدا خشک خواهد شد بیدار شوند و بدانند که خون شهدا در عراق، لبنان، سوریه و یمن و سایر نقاط جهان فراگیر خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: عملیات‌های خیبر، بدر، رمضان، کربلای چهار و والفجر۸ نمونه‌هایی هستند که رزمندگان ۱۶ و ۱۷ ساله تا آخرین گلوله در میدان جنگیدند و به شهادت رسیدند.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به نامه صدام به رئیس جمهور ایران در سال ۶۹ افزود: صدام در این نامه به شکست خود و پیروزی رزمندگان اسلام اعتراف کرد. همچنین دبیرکل سازمان ملل پس از جنگ و قطعنامه ۵۹۸ به صراحت اعلام کرد قطعا صدام آغازگر جنگ بوده و این سند مهمی است. یکی از دلایل اینکه رئیس سازمان ملل به صراحت این موضوع را اعلام کرد شروع جنگ صدام با کویت بود.

در پایان این مراسم مردم انقلابی تهران در جوار پیکرهای مطهر شهدا به عزاداری و سینه زنی پرداختند و پیکرهای مطهر بر روی دوش عاشقان به صورت نمادین تشییع شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    0 0
    من این افتخار رادارم که همنشین با شهدا بودم ، الان امکان نداره کسی مثل اونا زندگی کنه آیا مسئولین کسانی هستند که بتوانند بچه هاشون رو از کانادا یا امریکا بیارن تو مناطق محروم کشور خدمت کنند یا از خونه چنئین میلیاردی بگذرن، کاروان شهدا رفت و دیگر امثال اونها پیدا نمیشه