چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: همه‌ ما وظیفه داریم با روش و سیره حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت آشنا شویم و به خوبی به آن عمل کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امروز در آیین تشییع پیکر شهدای گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: از اینکه شهر تبریز معطر به وجود و حضور شهدای گمنام شده، خداوند متعال را شکر می‌گوییم و برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن و استکبار جهانی باید جهاد همه جانبه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های فعالیت‌های سیاسی حضرت زهرا(س) بصیرت و بصیرت‌زایی ایشان بود، ادامه داد: امروز نیز همچون زمان حضرت زهرا(س)، همه محبین و عاشقان حضرت باید روحیه ولایت‌پذیری و روحیه دفاع از ولایت را در خودشان تقویت کنند.

امام جمعه تبریز افزود: اسلامی که جهاد ندارد، اسلام سکولار و آمریکایی و ذلیل است و هر کسی جهاد را ترک کند، گرفتار مصیبت می‌شود، همین شهدای گمنام مجاهدان فی سبیل الله هستند که حتی نخواستند نام و نشانی داشته باشند.

وی با اشاره بر اینکه کلمات شهید و شهدا ۷۲ بار در ۹ سوره از قرآن کریم تکرار شده‌ است، گفت: شهدا انسان‌های ارزشمندی هستند که برای جلب رضای محبوب از همه‌ هستی و حق حیات خود از این دنیای فانی گذشتند و از نثار عزیزترین سرمایه خود در راه جانان دریغ نکردند و در این میان برخی هم ناشناخته و گمنام ماندند، گمنامی و گمنام ماندن در سیره، روش و منش اسلامی از فضیلت‌های بالا و خاصی برخوردار بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تأکید کرد: مقدم شهدا را گرامی می‌داریم و می‌گوییم، شهدا قسم به خون پاکتان اجازه نمی‌دهیم دشمنان خون پاک شما را پایمال کنند، مگر مردم پایمال کرده‌اند؟ مگر خانواده شهدای مدافع حرم، دفاع مقدس و مدافعین امنیت مگر در مقابل افرادی که به اسلام، انقلاب اسلامی و ارکان نظام هجمه وارد می‌کنند، ساکت می‌نشینند؟

وی یادآور شد: همه‌ ما وظیفه داریم، با روش و سیره حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت آشنا شویم و به خوبی به آن عمل کنیم، کما اینکه تاکنون هم عمل کرده‌ایم، مردم تبریز و آذربایجان تاکنون پیشگام بوده و امروز هم پیشگام هستند، مردان و زنان آذربایجان اجازه‌ تحرکات به دشمنان نخواهند داد و به وصیت شهدا عمل خواهند کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha