پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه استمرار راه امام خمینی(ره) از مصادیق حق است، گفت: پیکر شهدا نمادی از حقانیت و مظلومیت ملت ایران به جهانیان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در آیین تشییع پیکر سه شهید گمنام در همدان، با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، با تأکید بر اینکه حضرت زهرا(س) الگویی تمام عیار برای زنان و مردان مسلمان هستند، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) نه تنها الگویی کامل در عرصه ولایتمداری برای بشر هستند که در این راه نیز به شهادت رسیدند.

وی افزود: فرمایشات حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه آنچنان روشن است که کسی در عالم بهانه‌ای برای عدم تشخیص راه حق ندارد.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه امروز باید حق را شناخت، گفت: نمی‌توان در قیامت بهانه آورد که حق را ندیده‌ایم و نشناخته‌ایم.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد انحراف و عدم تشخیص دقیق راه حق، یادآور شد: مبارزه با مستکبران عالم و ایستادگی در برابر فرعون‌های زمان از مصادیق حق است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه استمرار راه امام خمینی(ره) از دیگر مصادیق حق است، خاطرنشان کرد: پیکر شهدا نمادی از حقانیت و مظلومیت ملت ایران به جهانیان است.

وی با تأکید بر اینکه ملتی که هیچگاه زیر بار حرف زور نمی‌رود، حرفش حق است، گفت: اینکه ملت ما از مسئولان حل مشکلات کشور را مطالبه می‌کند، از نشانه‌های حق است، اما دشمن به دنبال آن است که این حق‌ها را از بین ببرد و اجازه دستیابی به نتیجه‌ مورد نظر را ندهد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، تصریح کرد: امروز انقلاب و جمهوری اسلامی یادگار و امانت شهداست و محافظت از این حق، یک ضرورت و وظیفه همگانی است.

وی با بیان اینکه پس از شناخت حق باید به آن عمل کرد، گفت: بافضلیت‌ترین انسان‌ها افرادی هستند که حق را بشناسند و به آن به درستی عمل کنند.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه در میدان عمل به حق، باید مقاومت کرد، اظهار داشت: باید مراقب باشیم در فضای فتنه و مقابله با فتنه خود را کنار نکشیم و در میدان با تمام توان حضور داشته باشیم، چرا که تنها صرفا با ادعا، خداوند انسانی را به حق‌مداری راه نخواهد داد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha