جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
تصاویر/ همایش مادران فاطمی در نقده

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه فاطمیه نقده گفت: حضرت زهرا(س) با تمام وجود وظایف خود را نسبت به همسرشان به جای آوردند و لذا بهترین الگو برای بانوان و دختران در این زمینه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، شیرین سعیدی امروز در همایش "مادران فاطمی " در حسینیه چهارده معصوم نقده، با اشاره به فضائل حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) یک الگوی کامل برای همه انسان‌ها هستند و نباید اسوه بودن این بانوی بی‌نظیر اسلام را تنها به جامعه بانوان محدود کنیم.

وی با اشاره به الگو بودن حضرت زهرا(س) در همسرداری برای بانوان، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) با تمام وجود وظایف خود را نسبت به همسرشان به جای آوردند و لذا بهترین الگو برای بانوان و دختران در این زمینه هستند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه نقده، با بیان اینکه حضرت زهرا(س) علمدار جهاد تبیین و دفاع از ولایت بود، گفت: خطبه فدکیه یکی از شاهکارهای حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت و تبیین نقشه‌های دشمنان است که در آن ضمن تبیین توحید و جایگاه قرآن، پیامبر و امام، از ولایت و اسلام در برابر تهاجم غاصبین خلافت، دفاع کرد.

وی با اشاره به مصحف فاطمه(س) خاطرنشان کرد: بعد از وفات پیامبر مکرم اسلام، جبرئیل امین به محضر حضرت زهرا(س) نازل می‌شود و علوم الهی را به ایشان می‌گفت و آن‌ها را حضرت علی(ع) املا می‌کردند که امروز به عنوان مصحف فاطمه(س) مشهور است و در اختیار امام عصر می‌باشد.

سعیدی یادآور شد: حضرت زهرا (س) در عمر شریف خود مدام در حال جهاد بودند و در هر جایی که اسلام، ولایت و امام زمانش بدان نیاز داشت، وارد میدان می‌شدند و وظیفه خود را انجام می‌دادند و حتی در راه دفاع از ولایت جان خود را فدا کرد.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) خود و فرزنداشان همیشه به فکر امت پیامبر بودند، گفت: مخفی بودن قبر حضرت زهرا(س) یک حرکت کاملا سیاسی بود که بدین وسیله انزجار خود از دشمنان دین و دشمنان امام علی(ع) و ولایت را به تصویر بکشانند و این سند برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha