دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام علی جباری

حوزه/ استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: مادر در ادبیات دینی جایگاه والایی دارد و انسان به دست او تربیت می‌شود و دشمن نیز به این مسئله پی برده است و لذا می‌بینیم که با هزینه کردن کلان و گزاف به دنبال از بین بردن این جایگاه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری از ارومیه، حجت الاسلام علی جباری در مراسم شام غریبان حضرت زهرا(س) که در مسجد علی اصغر (ع) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) در روایتی می‌فرمایند؛ حُبِّبَ إلی مِن دُنیاکُم ثَلاثٌ؛ تِلاوَةٌ کِتابِ‌اللهِ، وَالنَّظَرُ فی وَجهِ رَسولِ‌اللهِ، وَالإنفاقُ فی سَبیلِ‌اللهِ، سه چیز از دنیای شما محبوب من است، خواندن قرآن، نگاه کردن به چهره‌ رسول‌الله و انفاق در راه خدا.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های حضرت زهرا (س) طبق روایت فوق، انفاق در راه خداست و خداوند متعال در سوره انسان با تمجید از انفاق و احسان حضرت زهرا به فقرا، غیر مسلمانان و نیازمندان، به این شاخصه حضرت زهرا (س) اشاره می‌کند.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: قرآن به عنوان معجزه و مهم ترین یادگار نبی مکرم اسلام که برای هدایت بشر نازل شده، در نزد حضرت زهرا (س) جایگاه والایی داشت و حضرت به شیعیان و مسلمانان با این روایت می‌فهمانند که اگر امت از قرآن جدا شوند، منحرف و گمراه خواهند شد.

وی تصریح کرد: در روایات دینی و آیات قرآن، پدر از جایگاه والایی برخوردار است به گونه‌ای که نظر به چهره آن‌ها معادل زیارت خانه خداست و لذا حضرت زهرا(س) هم با این روایت می‌خواهند به امت، اهمیت پدر و مادر را بیان کنند، البته نظر به چهره رسول خدا که محبوب خداوند متعال و اشرف مخلوقات است بالاتر از پدر و مادر است و این روایت فقط در مقام بیان ارزش توجه به پدر و مادر نیست بلکه جایگاه نبی مکرم را می‌رساند.

حجت الاسلام جباری ادامه داد: مادر در ادبیات دینی جایگاه والایی دارد و انسان به دست او تربیت می‌شود و دشمن نیز به این مسئله پی‌برده و لذا می‌بینیم که با هزینه کردن کلان و گزاف به دنبال از بین بردن این جایگاه است.

وی عنوان داشت: همه انسان‌های صالح به دست مادران مومن و متدین تربیت شده‌اند و شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای اسلام در آغوش و مهد مادران متدین تربیت شده‌اند و لذا باید جایگاه مقدس و عظیم مادر در جامعه حفظ شود و جوانان و نسل جوان به این امر آگاه شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha