شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ برگزاری دومین نشست تخصصی مؤسسه دارالاعلام خوزستان با موضوع ماهیت تکفیر و جایگاه آن نزد مذاهب اسلامی

حوزه/ رئیس موسسه مطالعات و آموزشهای تطبیقی احسن گفت: متأسفانه وهابیت و داعشی‌ها پا را فراتر گذاشته و از تکفیر مطلق خارج شده و به تکفیر عملی و قتل مسلمانان روی آورده‌اند و لذا مستحق اصطلاح تکفیری هستند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، دومین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی «بررسی اندیشه‌های تکفیری وهابیت»، با موضوع «ماهیت تکفیر و جایگاه آن نزد مذاهب اسلامی»، به همت موسسه تخصصی دارالاعلام خوزستان و با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه خوزستان، امروز برگزار شد.

در ابتدای این نشست که با قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط یکی از دانش پژوهان موسسه دارالاعلام آغاز شد، حجت الاسلام مجاهد باوی پور مسئول پژوهش موسسه دارالاعلام شعبه خوزستان، مطالبی در خصوص اهمیت کار و لزوم مقابله با فرق انحرافی تکفیری، ارائه داد.

در ادامه حجت الاسلام سید مهدی علیزاده موسوی، رئیس موسسه مطالعات و آموزشهای تطبیقی احسن با تأکید بر لزوم جدا سازی افکار انحرافی وهابیت با اهل سنت، بیان کرد: الحاق اهل سنت به وهابیت یک اشکال بزرگ و راهبردی است، وهابیت یک فرقه بدعی و نوظهور است.

وی در ادامه به اصطلاح تکفیر و ماهیت آن در بین مذاهب اشاره کرده و گفت: با مطالعه سیره مسلمانان می‌بینیم که همواره گروهی از مسلمانان گروه دیگری را تکفیر می‌کردند، به عنوان مثال تکفیر ابو حنیفه از جانب اصحاب حدیث و یا تکفیر اصحاب حدیث از جانب احناف، اما می‌بینیم که اصحاب حدیث و احناف کنار هم زندگی میکردند و تکفیر آنها به مرحله عمل نرسیده و حکم به قتل همدیگر نمی‌دادند فلذا به آنها تکفیری نمی‌گفتند.

رئیس موسسه مطالعات و آموزشهای تطبیقی احسن ادامه داد: متاسفانه وهابیت و داعشی‌ها پا را فراتر گذاشته و از تکفیر مطلق خارج شده و به تکفیر عملی و قتل مسلمانان روی آورده‌اند و لذا مستحق اصطلاح تکفیری هستند.

در پایان این نشست حجت الاسلام سید مهدی علیزاده موسوی به سؤالات دانش پژوهان پاسخ داد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha