دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
ط

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان، بر لزوم برخورد جدی سران قوا با عوامل افزایش قیمت دلار در کشور تأکید کرد و گفت: امیدواریم با تغییر مدیریت جدید بانک مرکزی شاهد ساماندهی و کاهش قیمت دلار در کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان در مصلای بقیه الله الاعظم (عج) این شهر، ضمن گرامی داشت حماسه ۹ دی و سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: باید درس تقوا و پاکیزگی را از حاج قاسم یاد بگیریم که گفت، خدایا من را پاکیزه بپذیر.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه والدین برای تصمیم‌گیری در منزل با فرزندان خود باید مشورت کنند، گفت: به تعبیر شهید مطهری، نظرخواهی از فرزندان در منزل موجب رشد تربیت عقلانی آنها می‌شود.

وی ضمن قدردانی از مردم منطقه کاشان، خصوصا هیئات مذهبی، سخنرانان، علما، روحانیون، هنرمندان تئاتر، شعرا و مداحان اهل بیت(ع) در برگزاری با شکوه مراسم‌های ایام فاطمیه، گفت: امسال آثار فاطمیه در حسینیه‌ها، تکایا، مساجد و خیابان‌های کاشان نمایان بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، در ادامه با قدردانی از شهرداری کاشان بایت خریداری ۴۵ اتوبوس و ۳۲ ون، این اقدام را در۱۹سال گذشته در این شهر بی‌نظیر دانست و ابراز داشت: ۱۴ دستگاه اتوبوس خریداری شده امروز به ناوگان شهری کاشان اضافه می‌شود.

وی، با ابراز خرسندی از توسعه فضاهای ورزشی کاشان با الگوبرداری از منطقه لتحر، گفت: با توجه به اینکه بسیاری از معضلات اجتماعی با توسعه فضاهای ورزشی کاهش پیدا می‌کند، امیدواریم با مساعدت مسئولان شاهد توسعه فضاهای ورزشی در مناطق محروم و کم برخوردار دیگر این شهر باشیم.

امام جمعه کاشان، به رونمایی از کار بسیار فاخر هنرمندان زری باف کاشان اشاره کرد و یادآور شد: امیدوارم این کار فوق العاده و سنگین هنری که سلام آخر زیارت عاشورا با ابریشم ناب و خالص در این کارهنری بافته شده، جهانی شود.

وی گرانی‌های اخیر را ناشی از بدهی دولت‌های قبل دانست و افزود: حجت الاسلام والمسلمین رییسی وقتی دولت را تحویل گرفت، ماهی ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل را پرداخت می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، تصریح کرد: در حالی که در دولت قبل زیر ۵۰۰ هزار بشکه نفت فروخته می‌شد، اما در دولت فعلی بیش از ۱ و نیم میلیون بشکه نفت کشورمان صادر می‌شود.

وی به اغتشاشات اخیر با شعار زن، زندگی و آزادی اشاره کرد و یادآور شد: کسانی که این شعار را می‌دادند، نمی‌دانند که در زمان پهلوی زنان از نظر سواد بعد از افغانستان در ردیف پایین‌ترین کشورهای دنیا قرار داشتند، ولی بعد از انقلاب بر اساس آمار جهانی در جمهوری اسلامی ایران، زنان ایرانی باسواد ترین افراد در کشورهای دنیا هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، نوسان قیمت دلار را به علت نقشه دشمنان و عدم نظارت درست مسئولان نظام دانست و افزود: ضعف مدیریت در بانک مرکزی، دستگاه‌های نظارتی در قوه قضاییه، قانون گذاری، تشکیل دهندگان اتاق‌های فکر علیه بازار ارز جمهوری اسلامی در اربیل، هرات و امارات و دلالان سودجو عوامل اصلی افزایش قیمت دلار می‌باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، بر لزوم برخورد جدی سران قوا با عوامل افزایش قیمت دلار در کشور تأکید کرد و گفت: امیدواریم با تغییر مدیریت جدید بانک مرکزی شاهد ساماندهی و کاهش قیمت دلار در کشور باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، فتنه ۸۸ را امتداد انقلاب‌های رنگین و کودتاهای مخملی دانست و یادآور شد: گرچه رنگ سبز را به عنوان رنگ مقدس در فتنه ۸۸ انتخاب کردند، ولی رنگ، شعار و کتاب مقدسی که بخواهد امیرالمومنین(ع) و ولایت فقیه را زمین بزند، مقدس نیست گوساله سامری است.

وی حماسه ۹ دی را عدم تکرار صفین و سقیفه بنی ساعده دانست و خاطرنشان کرد: مردم ایران در ۹ دی اجازه ندادند قرآن‌های بالای نی، صفین و سقیفه بنی ساعده در انقلاب اسلامی ایران تکرار شود.

امام جمعه کاشان، با گرامی داشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و رحلت آیت الله مصباح یزدی، گفت: ولایت مداری و رعایت حق الناس ویژگی‌های مشترک شهید حاج قاسم سلیمانی و مرحوم آیت الله مصباح یزدی است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha