دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فرمانده انتظامی فارس

حوزه/ فرمانده انتظامی فارس فعالیت های ۹ ماهه گذشته پلیس استان را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، سردار رهام بخش حبیبی صبح امروز در نشست رسانه ای با خبرنگاران که در مجتمع شهید فعال شیراز برگزار شد، خبرنگاران را پایه و شاخص امنیت دانست و اظهار کرد: اگر آسایش و آرامشی در فارس مشاهده می شود یکی از پایه های آن رسانه است، همچنین مردم فارس مردمی بزرگ است که از سابقه تاریخی و عملکرد کنونی آنان می توان فهمید.

وی در خصوص سرقت اضافه کرد: هفت باند سرقت شناسایی و دستگیر شده اند، متاسفانه مردم را همیشه اذیت کرده و خواسته مردم نیز برخورد با همین موضوع است، در این راستا ۲۳ نفر از اعضای باند دستگیر شده و ۱۶۰ فقره سرقت با مستندات را اعتراف کرده اند.

فرمانده انتظامی فارس تصریح کرد: از تعداد ۱۶۰ فقره سرقت ۲۰ فقره سرقت به عنف، ۴۰ فقره اماکن خصوصی، ۴۰ فقره سرقت منزل، ۷ فقره خودرو و ۵۰ فقره قاپ زنی بوده که بیش از ۱۵ میلیارد تومان ارزش ریالی آن است، طی ۹ ماهه سال جری ۳۱ هزار و ۹۶۹ فقره سرقت کشف شده است.

وی خاطرنشان کرد: پایگاه ویژه تجسسی در کلانتری ها راه اندازی شده که به دنبال سارقین هستند، در این مدت فعالیت های مطلوبی نیز صورت گرفته است.

سردار حبیبی کالای قاچاق را مورد توجه قرار داد و گفت: تاکنون هزار و ۷۶۳ خودرو از قاچاقچی ها توقیف شده که بیش از ۵۶۷ میلیارد تومان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در ۹ ماهه گذشته بوده است.

وی افزود: در قسمت پلیس فتا بسیاری از جرائم هنوز در فضای مجازی و سایبری رخ می دهد، در ۹ ماهه گذشته یک هزار و ۵۲۷ متهم را در فضای مجازی شناسایی شده است.

فرمانده انتظامی فارس در خصوص اسلحه مجاز و غیر مجاز نیز عنوان کرد: در ۹ ماهه گذشته ۸ باند قاچاق سلاح منهدم شده که ۳۷۳ اسلحه جنگی و ۹۷۵ اسلحه شکاری از این ۸ باند کشف شد و هزار و ۱۱۵ نفر در این رابطه دستگیر شده اند.

وی اظهار کرد: ۲۳۵ نفر از اراذل نیز در این مدت ۹ ماهه دستگیر شده اند، همچنین بیش از ۳۵ تن مواد مخدر کشف شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha