شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در همدان

حوزه / امام جمعه همدان تجلیل واقعی از شهید سلیمانی را استمرار فکر و مجاهدت حاج قاسم دانست و گفت: در کنار برگزاری مراسم بزرگداشت، باید بتوانیم فکر و مکتب سلیمانی را در جامعه زنده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امشب در مراسم سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی در همدان که در حسینیه حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام حسین(ع) مبنی بر اینکه علت مسلط شدن مستکبران بر زمین، ترس جامعه از شهادت است، اظهار داشت: به معنای دیگر ملتی می‌تواند در مقابل مستکبر ایستادگی کند که اهل شهادت باشد.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی در برابر مستکبران عالم ایستاد و باعث شکست آنها شد، گفت: سخنرانی تاریخی شهید سلیمانی در همین حسینیه و همین جایگاه فراموش نخواهد شد، سخنرانی که عبارت "ما ملت امام حسینیم" را در تاریخ این کشور نهادینه کرد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه آرزوی شهادت در سخن شهید سلیمانی مشهود بود، یادآور شد: همین علاقه به شهادت نیز باعث شد تا جبهه مقاومت توسعه داده شود و به موفقیت‌های بسیار دست پیدا کند.

وی افزود: "شهدا عند ربهم یرزقون" هستند، اما آنچه در کنار برگزاری چنین مجالسی قدردانی از شهدا لازم است، انتقال تفکرات امثال شهید سلیمانی در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در اسنان همدان با تأکید بر اینکه امروز در جامعه نیازمند ترویج تفکر و اندیشه سلیمانی هستیم، گفت: اندیشه شهید سلیمانی در عرصه فرهنگ، موضع گیری سیاسی و تعامل با مسئولین و مجاهدت‌های حاج قاسم، امروز نیاز جامعه است.

وی تجلیل واقعی از شهید سلیمانی را استمرار فکر و مجاهدت حاج قاسم دانست و یادآور شد: در کنار برگزاری مراسم بزرگداشت، باید بتوانیم فکر و مکتب سلیمانی را در جامعه زنده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه قدردانی از قهرمانان این کشور رسم ادب است، مطرح کرد: شهید سلیمانی برای دفاع از انقلاب و اسلام، شب و روز، خانواده و جوانی خود را هزینه کرد.

وی تصریح کرد: شهید سلیمانی، جمهوری اسلامی را حرم می‌دانست و برای حرم خودش را فدا کرد، اما سوالی که باید در پیشگاه شهدا پاسخگو باشیم این است که نگاه ما در برابر شهدا چگونه و نسبت به جمهوری اسلامی و امانت‌های شهدا چه رفتاری داشته‌ایم؟

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha