چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مصاحبه با حجت السلام والمسلمین همتیان

حوزه/ همایش نمایندگان اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم در سالن همایش مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر همتیان در همایش نمایندگان اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم که در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد در ابتدا به جایگاه شخصیتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد خاطرنشان ساخت: شهید سلیمانی مرد بزرگی بود که خیلی از ما ها بعد از شهادت با ابعاد شخصیتی و زندگی او آشنا شدیم، لذا تک تک ما در برابر شهدا و خانوادهای آنان به خصوص مادرانشان، هیچ چیز برای عرضه نداریم، حاج قاسم تمام۴۰ سال در میدان بود که به همین دلیل به ایشان مرد میدان می گویند.

معاون سطوح عالی خارج و مراکز تخصصی حوزه علمیه قم گفت: شهید سردار سلیمانی شخصیتی ویژه ای داشتند لذا تربیت افرادی همچون حاج قاسم دلیل حقانیت مکتب امام خمینی(ره) و انقلاب است و شهیدانی همچون شهید حججی که تربیت یافتگان مکتب امام خمینی(ره) هستند و امروز جوانان زیادی دین خود را مدیون جانفشانی شهدا می دانند. دلیل حقانیت این انقلاب هستند.

وی در ادامه بیان کرد: انسان توجه پیدا کند که همیشه در زمان تحصیل نخواهد بود و در این زمان مطالبه و درخواست جامعه به سمت شما نمی آید، حتی خانواده شما انتظاری در زمان تحصیل ندارد، اما همیشه به این صورت نخواهد بود و بعد از مدتی بستگان و اهل محل کم کم از شما مطالبه می کنند.

مطالبه جامعه از طلاب امری بدیهی است
معاون سطوح عالی خارج و مراکز تخصصی حوزه علمیه قم در ادامه گفت: توقع جامعه از طلاب بی راه نیست، باید به سطح بالاتر با علم آموزی و دانش افزایی همراه باشیم، چرا که آن چیزی که به انسان کمک می کند تا در جامعه نقش آفرینی کند افزایش خرد و دانش است.

وی در بیان چگونگی فعالیت نمایندگان اساتید سطوح عالی خاطر نشان ساخت: ما در حوزه آزاد و دروس سطح عالی حوزه در حوزه علمیه قم با تعداد قابل توجهی طلاب مواجه هستیم که در این کلاس ها و دروس شرکت می کنند که در سال جاری در سطح عالی ۱۶ هزار انتخاب درس شکل گرفت، لذا طبیعتا این آمار بالا که قم که مرکز فقه آل محمد (ص) مطرح می شود به دلیل حضور گسترده طلاب می باشد، نیازمند برنامه ریزی دقیق و هدفمند است، چرا که قوام حوزه به همین درس ها و بحث ها می باشد.

ایجاد انضباط آموزشی بیشتر هدف تشکیل نمایندگان اساتید سطوح عالی
حجت الاسلام والمسلمین همتیان ابراز داشت: در دوسال گذشته به خاطر ویروس کرونا تمام مراکز علمی کشور و جهان آسیب‌های جدی دیدند که هرچه جلوتر می رویم آسیب های آن بیشتر دیده می شود و به اذعان بعضی از مراکز علمی هنوز به آن انسجام علمی گذشته نرسیده اند.

وی عنوان داشت: ما از اساتید تقاضا کردیم یک نماینده ای را به ما معرفی کنند که اهداف ما از این امر به این دلیل می باشد که یکی ایجاد انضباط آموزشی بیشتر می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان یادآور شد: مدیریت میدان نیازمند یک کانال ارتباطی محکم است و این امر به کمک نمایندگان که در حقیقت مدیران کلاس ها محسوب می شوند شکل می پذیرد که در راستای آن یک انسجام و نظام آموزشی بیشتر محقق شود و به طبع آن هماهنگی های بیشتری بین حوزه و کلاس ها برقرار می شود که این امر یک هدف کلی است که هدف دیگر حفظ شأن اساتید می باشد که این واسطه کمکی برای اساتید می باشد تا ارتباط اساتید با مرکز مدیریت به سهولت انجام بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمودی IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    0 0
    اینها اکثرا غیر ملبس هستند ؟