دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ پنجمین اجلاسیه استانی نماز

حوزه/ آیت‌الله سعیدی عنوان کرد: مقابله‌ی جبهه‌ی حق در مقابل جلوه‌ی نفاق و ریا در نماز به ظهور می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سعیدی در هفتمین اجلاس استانی نماز که امروز سه شنبه سیزدهم دی ماه در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت مقام والای آیت الله مصباح یزدی و شهید حاج قاسم سلیمانی در حفاظت از مکتب اسلامی و حریم ولایت گفت: نماز از لحاظ ماهیت یکی است اما با توجه به اقتضائات زمانی متفاوت میشود، گاهی نماز برای تجلیل از مومنین، انسجام و یا گاهی برائت از دشمنان است.

وی افزود: نماز موضع انسان را مشخص می‌کند مانند نماز حاج قاسم که در خط مقدم مبارزه با دشمنان به نماز می‌ایستاد و همچنین آیت الله مصباح یزدی نیز سالیان دراز قبل از خطبه‌های نماز جمعه تهران به شبهات و حجمه‌های خطوط انحرافی پاسخ میگفت و در برابر ناملایمت‌هایی که حتی از طرف برخی از خواص مطرح می‌شد را تحمل میکرد و رضای خدا را مد نظر قرار می‌داد.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: در نماز دو موضوع باید مد نظر قرار گیرد؛ اول هویت و اصالت نماز، دوم اقتضائات زمانه مانند نماز ائمه‌ی معصومین علیهما سلام که هر دو موضوع در سیره‌ی ایشان قابل مشاهده است.

امام جمعه قم همچنین برگزاری این همایش در دانشگاه قم و تبلیغ و ترویج این فریضه الهی را، مساوی با اقامه نماز دانست و معتقد بود برگزاری این همایش در دانشگاه قم سبب آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان و دانشجو با فرهنگ نماز می‌شود.

آیت‌الله سعیدی گفت: دو جبهه در دنیا نماز را اقامه می‌کنند که یک جبهه دارای جلوه الهی و یک جبهه هم دارای جلوه نفاق و ریا است، مانند نماز سپاه امام حسین علیه السلام در برابر نماز لشکریان یزید، که این موضوع در صف بندی‌ها و موضع گیری‌های ما نیز باید رعایت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha