دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قادری

حوزه/ حجت‌الاسلام قادری در کارگاه آموزشی روایتگری و راهنمای گردشگری مقاومت و پیشرفت، استکبارستیزی و مقاومت را مهمترین عنصر هویت‌ساز زیست‌بوم استان بوشهر عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد قادری ظهر امروز در جمع شرکت‌کنندگان در کارگاه آموزشی روایتگری و راهنمای گردشگری مقاومت و پیشرفت، اظهار داشت: عمده مشکل جوانان امروز، هویت است و محور اصلی مقام معظم رهبری در ۱۰ سال اخیر با کسانی که با بیشتر با قشر جوان و نوجوان سر و کار داشته‌اند، هویت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان اینکه عناصر هویت‌ساز متعددند، افزود: در بررسی‌های انجام شده بهترین هویتی که برای زیست‌بوم بوشهر به ذهن متبادر می‌شود، «پایتخت مقاومت» است.

وی با تأکید بر لزوم ترویج گفتمان هویت‌ساز مقاومت استان، ادامه داد: بوشهر به همگرایی در زمینه تبیین گفتمانی هویت‌ساز پایتخت مقاومت بیش از گذشته نیاز دارد و برگزاری چنین کارگاه‌هایی نقش مهمی در تحقق این مهم دارد.

حجت‌الاسلام قادری ابراز کرد: «مقاومت» هویتی است که غنای لازم را دارد و ابعاد مختلف را می‌تواند پوشش دهد و این گفتمان در ابتدای کار نیاز به زبان‌های گویایی دارد، ولی این حرف ناب گفتمان‌سازی تنها از طریق بیان نیست بلکه این خط فکری باید در لایه مصنوعات فرهنگی هم ورود کرده و باعث تکثر فرهنگ مقاومت در محصولات فرهنگی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولین کنگره شهدای مقاومت استان گفت: بیانات معظم‌له جامعیت زیبایی از فرهنگ مقاومت در سطح استان را ترسیم می‌کند که ابتدای این خط فکری حضور و رهبری علمایی همچون مرحوم علامه سیدعبدالله بلادی و علامه شیخ حسن آل عصفور است.

وی تصریح کرد: در دوره‌های متعدد این کنش‌ها و رفتارها را داشتیم که یک شخص با فکر و منش مقاومت، موفق به شکست استعمار و دشمنان این مردم شده است.

حجت‌الاسلام قادری با اشاره به مبارزات رئیسعلی دلواری با استعمار انگلیس تأکید کرد: این شخصیت مجاهد، مبارز و مدافع حریم کشور که در آن شرایط دشوار مبارزه کرد و این جور دشمن را به ستوه آورد، باید در بین نسل جوان بیشتر شناخته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر سابقه ۵۰۰ سال مبارزه با استعمار دارد گفت: در دوران‌هایی مثل نهضت مبارزه میرمهنا با استعمار هلند و چهار دوره مبارزه با استعمار انگلیس، و بعد از آن انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس شاهد نقش‌آفرینی چهره‌های مبارزی همچون نادر مهدوی هستیم.

گفتنی است، در کارگاه آموزشی روایتگری و راهنمای گردشگری مقاومت و پیشرفت به همت دبیرخانه گردشگری مقاومت استان بوشهر برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha