یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله علماء، در دیدار با رئیس و معاونین دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: دانشگاه فرهنگیان باید معلم معتقد بر اساس مبانی اسلام و انقلاب اسلامی تربیت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، امروز صبح در دیدار رئیس و معاونین دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه، گفت: تربیت رکن اصلی و پایدار توسعه انسانی است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه اگر دانشجویان، اساتید برجسته و کیفی داشته باشند، آینده آن ها تضمین شده است، ادامه داد: مهم این است که فکر دانشجو درست کار کند و همه باید مراقب فکر، اندیشه و رفتار دانشجویان باشیم .

وی اظهار کرد: فضای فیزیکی برای کسب علم بسیار مهم است، اما شرط کافی نیست، بلکه این جنس تفکر دانشجو است که آینده ساز و مهم است و می توان به آن متکی بود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان کرمانشاه تصریح کرد: تربیت از نوع تربیت قرآنی و دینی بسیار مهم و اساس کار است که می‌تواند متضمّن آینده کشور باشد و سرنوشت مملکت را در آینده ای روشن و موفق رقم زند.

آیت الله علما با اشاره به اینکه بعثت پیامبران الهی، نهضت کربلا و شهادت شهدای سرافراز برای اصلاح فکر ما است، اظهار کرد: باید فردی مسلمان و معتقد تربیت کنیم، یعنی فردی که در آینده بتوان با آرامش خاطر کشور را به آن ها بسپاریم و نسبت به آینده خوشبین باشیم .

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ضمن یادآوری این نکته که دانشگاه باید علاوه بر علم، معنویت را هم گسترش دهد و نسبت به آموزش وتربیت اهتمام داشته باشد، خاطر نشان کرد: اینجاست که فارغ التحصیلان دانشگاه، دانش آموزان را خوب تربیت می‌کنند، زیرا آینده کشور از آن نسل فردای جامعه است، لذا باید چار چوب فکری و ایمانی دانش آموزان را بارور کنیم.

وی در پایان گفت: تکلیف و رسالت دانشگاه تربیت درست دانشجو بر اساس نیاز و انتظارات کشور است.

در ابتدای این دیدار دکتر عظیمی رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه، گزارشی از برنامه ها و اقدامات ارائه کرد.

دانشگاه فرهنگیان معلم معتقد تربیت کند

دانشگاه فرهنگیان معلم معتقد تربیت کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha