دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست شورای مسکن طلاب کهگیلویه و بویراحمد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: رهن و اجاره بالا معضل جدی برای خانواده های مستأجر ایجاد کرده و اگر تعهد دولت در طرح نهضت ملی مسکن سریعتر به نتیجه برسد، مشکلات در حوزه مسکن تا حدودی کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی، امروز در نشست شورای مسکن طلاب استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از معضلات جدی و دغدغه‌های خانواده‌ها را موضوع مسکن دانست و گفت: رهن و اجاره بالا معضل جدی برای خانواده های مستأجر ایجاد کرده و اگر تعهد دولت در طرح نهضت ملی مسکن سریعتر به نتیجه برسد، مشکلات در حوزه مسکن تا حدودی کاهش می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از اشتباهات دولت گذشته عدم سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن بود که همه اقشار جامعه در این زمینه دچار مشکل شدند.

در ادامه سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ساخت مسکن از برنامه‌های دولت سیزدهم است که سالانه ۱۰ هزار واحد در استان کهگیلویه وبویراحمد برای اقشار مختلف احداث می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ساخت مسکن برای طلاب در روستاها گفت: در وهله اول مرکز خدمات حوزه علمیه استان آمار روحانیونی که قصد دارند در روستاهای بمانند ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه در برنامه‌های فرهنگی از روستاها غافل شدیم و نیازمند ماندگاری روحانی در روستا جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی و تقویت باورهای اعتقادی هستیم، گفت: هزینه‌کردن در چنین مواردی، سرمایه‌گذاری است.

احمدزاده بیان کرد: بنیاد مسکن زمین‌های جدیدی در روستاها دارد که برای ساخت مسکن اختصاص دهد، مواردی هم که با مشکل مواجه است را اعلام کنند تا رفع شود.

در ادامه بدخشان معاون راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت: تاکنون ۴۹۷ نفر از طلاب و روحانیون در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که ۱۸۴ نفر تایید نهایی شدند، ۴۳ نفر افتتاح حساب کردند و ۱۴ نفر تخصیص پروژه شدند.

حجت‌الاسلام سید علا رفیعی معاون مسکن مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور گفت: آمار طلاب شیعه، سنی، خواهر و برادر و خانواده آنها ۲۵۰ هزار نفر است که خوشبختانه مشکل بیمه طلاب حل شده و در حال رصد وضعیت معیشتی آنها هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha