یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
قیام ۱۹ دی

حوزه/مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم بمناسبت سالروز قیام خونین ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ مردم قم بیانیه صادر کرد

به گزارش خبرگزاری حوزه، مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم بمناسبت سالروز قیام خونین ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ مردم قم بیانیه صادر کردن ومتن بیانیه به شرح ذیل می باشد.

بسم الله الرحمن الرحیم

مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی):
۱۹دی مبدأ یک حرکت عمومی در میان ملت ایران شد.

نقش قم و مردم بصیر و زمان‌شناس آن در تحولات تاریخ معاصر ایران اسلامی، نقشی بی‌بدیل و تعیین‌کننده است. نگاهی به تاریخ پرافتخار قم مؤید این نکته است که مردم قم پیوسته پیشتاز و پیش‌ آهنگ عرصه دفاع از حریم دین و مقدسات و اولیای آن بوده‌اند.

حماسه ماندگار ۱۹دی ۱۳۵۶ یکی از بزنگاه‌های تاریخی است که مردم قم طی آن با حضوری جانانه، اوج حمیّت و غیرتمندی خویش را نسبت به ارزش‌های دینی و دفاع از مرجعیت عظمای شیعه به اثبات رساندند.
حضور به‌هنگام‌ مردم قم در روز ۱۸ دی ماه سال ۱۳۵۶ در بیوت مراجع عظیم الشأن تقلید وفضلای انقلابی حوزه علمیه و جان‌فشانی شهدای روز ۱۹دی در دفاع از حریم نورانی ولایت و مرجعیت و مقام والای حضرت امام خمینی (قدس سره الشریف) پیوند عمیق و اعتقادی امام و امت را به نمایش گذاشت.

اهمیت حماسه ۱۹ دی آن‌گاه روشن‌تر می‌شود که بدانیم این واقعه، نقطه آغاز سقوط نهایی رژیم وابسته پهلوی بود. این حماسه تاریخی تجلی اوج عشق و دلدادگی ملت مسلمان ایران به مقام شامخ ولایت و مرجعیت بود.

امسال در حالی سالگرد این قیام خونین را گرامی می‌داریم که در همین ایام پرده‌ای دیگر از چهرۀ کریه دشمنان این انقلاب نمایان شد و در اقدامی موهن، یک نشریه هتّاک و سابقه‌دار فرانسوی به مرجعیت دینی و سیاسی میهن عزیزمان توهین کرد. این مواضع و رفتارهای دشمنان انقلاب، نشان از استیصال و از دست دادن تعادل وعقلانیت استکبار جهانی دارد. چاپ کاریکاتورهای موهن و مشمئزکننده به اسم آزادی بیان و رسانه افشاگر، اوج اندیشه‌های شیطانی عنکبوت صفتانی است که در ضدیّت بامظاهر الهی از هیچ اقدامی رویگردان نیستند و نشان دهندۀ اقتدار و حقانیّت گفتمان انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در برابر توطئه‌های استکبار جهانی می‌باشد.

مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم؛ توهین نشریه هتّاک فرانسوی به مرجعیت دینی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرده و باگرامی‌داشت حماسه تاریخی ۱۹ دی و ادای احترام به مردم شریف وانقلابی قم و شهدای گلگون‌کفن روز ۱۹ دی و خانواده‌های معظم آنان، ضمن پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، باشرکت در مراسم گردهمایی (روز یکشنبه ۱۸دی ماه ۱۴۰۱) در صحن آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س) واعلان انزجار از سیاست‌های ضددینی وضد فرهنگی دولت فرانسه، بیعت مجدد خود را با آرمان‌ها و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی، امام راحل(ره) و شهدای مظلوم انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعین حرم و شهدای مقاومت به خصوص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام می‌دارد.

والسلام
مجمع هماهنگی پیروان امام ورهبری استان قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha