دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بیانیه

حوزه/ اقدام مذبوحانه نشریه شارلی ابدو نه تنها به هیچ وجه با اصل آزادی بیان قابل توجیه نیست بلکه هتک حرمت شخصیتها و ملتها و راه اندازی کارزار ناسزاگویی، دروغ پراکنی و نفرت افکنی مصداق بارز نقض حقوق بشر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی در محکومیت اقدام موهن نشریه شارلی ابدو فرانسوی بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

نشریه شارلی ابدو که چندی پیش با وقاحت به ساحت پیامبر مهربانی(ص) توهین کرد و قلب میلیون‌ها انسان آزاده را به درد آورد، بار دیگر به بهانه آزادی بیان، باور میلیون‌ها انسان را به سخره و توهین گرفت و حریم انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران را هدف کینه ضد اسلامی خود قرار داد.

تردیدی نیست که اهانت‌های گذشته به ساحت نورانی و مقدس قرآن کریم و پیامبر اعظم (صلی اللّه علیه و آله) و اخیراً هم به جایگاه مرجعیت و رهبری شیعه با هدایت اربابان صهیونیستی شأن بوده است، اما این حلقه نامبارک آمریکا، سعودی، صهیونیستی و نوکرانشان همچون فرانسه بدانند که با توهین و جسارت راه به جایی نخواهند برد بلکه ملت‌ها را بیدارتر و در مقابله با استکبار آنها مصمم‌تر می‌نماید.

اقدام نشریه شارلی ابدو طبق اصول و موازین حقوق بین الملل نه تنها به هیچ وجه با اصل آزادی بیان قابل توجیه نیست بلکه هتک حرمت شخصیتها و ملتها و راه اندازی کارزار ناسزاگویی، دروغ پراکنی و نفرت افکنی مصداق بارز نقض حقوق بشر می‌باشد.

این اقدام شارلی ابدو از سویی نشانگر استفاده ابزاری و بهره برداری گزینشی و ریاکارانه از اصل آزادی بیان است که البته این نشریه هتاک که ستیزه جویی با دین و ارزش های دینی را برای خود افتخار می داند، همواره در گذشته به بهانه آن در صدد توجیه فحاشی‌ها و اهانت به اعتقادات و ارزشهای ملتهای مختلف بر آمده است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی ضمن محکومیت شدید توهین‌های نشریه شارلی ابدو و هدایت و حمایت دولت فرانسه و دستگاه‌های امنیتی این کشور در انجام این اقدامات هتاکانه و وقیحانه، از دولت محترم جمهوری اسلامی و سایر دولت‌های اسلامی مستقل و آزاده و دستگاه قضائی، وزارت خارجه و تمامی نهادهای اسلامی و بین المللی انتظار دارد تا با برخورد محکم و شایسته با آن نشریه و حامیانش، از بروز چنین رفتارهایی جلوگیری کنند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha