یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خیاط در جمع طلاب خواهر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان، تقوا را موجب رزق بدون حساب و نجات از گرفتاری‌ها دانست و گفت: وظیفه همه ما بندگی خداست و می‌بایست در این راه، خالصانه تلاش و همت داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان امروز در جمع طلاب خواهر مدرسه علمیه فاطمیه حاجی آباد به برنامه جامع نظام آموزش حوزه علمیه خراسان که در دست تدوین است، اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه طلاب خواهر حوزه علمیه خراسان، متناسب با اقتضائات و شرایط آنان، به طور کلی تغییر و تحولاتی خواهد داشت و امیدواریم تا پایان سال این امر محقق شود.

وی با تأکید بر ضرورت مساله تبلیغ دین همراه با توجه به مساله خانه داری توسط بانوان، گفت: انتظار دین از بانوان ایفای نقش و رسالت در عرصه سبک زندگی است که ترویج آن به دست بانوان طلبه محقق می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط به فرمایش حضرت زهرا(س) اشاره کرد که می‌فرمایند «مَن أصعَدَ إلَی اللّه ِ خالِصَ عِبادَتِهِ أهبَطَ اللّه ُ إلَیهِ أفضَلَ مَصلَحَتِهِ» و گفت: حضرت زهرا(س) در این بیان می‌فرمایند هر که خداوند را بی‌پیرایه عبادت کند، پروردگار نیز برترین مصلحتش را نثار او خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان ادامه داد: این دغدغه برای بسیاری از ما که تصمیمی داریم و نمی‌دانیم که مصلحتی دارد یا خیر و به دنبال مشورت برای انجام یا عدم انجام آن هستیم، می‌تواند مفید، اثرگذار و کارساز باشد.

وی با بیان اینکه عبادت انسان در صورتی می‌تواند به رشد فرد کمک کند که خالصانه باشد، خاطرنشان کرد: شرط قبولی عبادت، اخلاص است، اگر این جنبه در بندگی خدا نباشد، نمی‌توان نام آن را عبادت گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط تقوا را موجب رزق بدون حساب و نجات از گرفتاری‌ها عنوان کرد و ابراز داشت: وظیفه همه ما بندگی خداست و می‌بایست در این راه، خالصانه تلاش و همت داشته باشیم، بدون تردید افرادی که در بزنگاه‌ها تصمیمات درستی می‌گیرند و کمترین انحرافی ندارند، به خاطر همان خلوص در عبادتشان است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha