چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
کامیار محبوبیان، معاون مرکز رشد واحدهای فناور و هنر قرآنی جهاددانشگاهی

حوزه/ معاون مرکز رشد واحدهای فناور و هنر قرآنی جهاددانشگاهی از برپایی نمایشگاه بین المللی محصولات قرآنی خلاق و دانش بنیان قرآنی کشور در مالزی خبر داد.

کامیار محبوبیان، معاون مرکز رشد واحدهای فناور و هنر قرآنی جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، اظهار داشت: مرکز رشد فناوری‌ها و هنر قرآنی، یک مرکز رشد تخصصی با تمرکز بر توسعه کسب‌ و کارهای قرآنی، دینی و فرهنگی است که به همت سازمانِ فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان جهاد دانشگاهی ایجاد شده که به عنوان سازمانی پیشرو و پژوهش محور، توسعه و ترویج فرهنگ و علوم قرآنی در بین دانشگاهیان کشور را وظیفه اصلی خویش تعریف کرده است.

وی افزود: مرکز رشد فناوری‌ها و هنرقرآنی، مجموعه‌ای است تحت مدیریت متخصصان حرفه‌ای که با ارائه خدمات حمایتی پیوسته و قابل دسترسی و ارائه مشاوره‌های لازم، زمینه ایجاد و رشد کسب‌ و کارهای قرآنی و فرهنگی را مهیا می‌کند.

محبوبیان با اشاره به فراهم شدن ارائه محصولات قرآنی دانش بنیان کشورمان در جشنواره جهانی هنرهای قرآنی در کشور مالزی به میزبانی بنیاد بین‌المللی قرآنی(رستو)، یادآور شد: در همین راستا مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی جهاد دانشگاهی به منظور معرفی محصولات خلاق و دانش‌بنیان در فضای بین‌المللی که با حوزه‌های قرآنی مرتبط هستند، فراخوانی منتشر کرد.

وی برگزاری این نمایشگاه را فرصتی مناسب برای شرکت‌های دانش بنیان با رویکرد قرآنی عنوان کرد و ادامه داد: در مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی جهاد دانشگاهی و سایر مراکز تسهیل‌گر علوم انسانی، شرکت‌های دانش‌بنیانی فعالیت می‌کنند که نرم‌افزارها و محصولات آن‌ها قابلیت صادرات به کشورهای دیگر را دارد.

معاون مرکز رشد واحدهای فناور و هنر قرآنی، بیان کرد: این مرکز رسالت خود را در ایجاد ارتباط میان شرکت‌های دانش بنیان با رویکرد قرآنی و کشورهای اسلامی می‌داند و تاکنون نمایشگاه‌های مختلف متعددی بوده که در کشورهای اسلامی برگزار شده و شرکت‌های دانش بنیان با حوزه‌های فعالیت مرتبط با قرآن در ایران نیز در این نمایشگاه‌ها شرکت کرده‌اند و این موضوع در نهایت سبب بستن قرارداد میان شرکت‌های دانش بنیان و مخاطبان آن‌ها در کشورهای اسلامی شده است.

وی، حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و پژوهشی وابسته به حوزه‌های علمیه را ظرفیتی ارزشمند برای حضور در این رویداد قرآنی بین المللی عنوان کرد و گفت: بر حسب تجربه بسیاری از طلاب و مجموعه‌های طلبگی هستند که به صورت خودجوش اقدام به تولید نرم افزارها و فعالیت‌های قرآنی در بستر فضای مجازی و غیره کرده‌اند و این جشنواره بین‌المللی فرصتی برای بهتر دیده شدن این خلاقیت‌ها و اقدامات دانش بنیان است.

گفتنی است، علاقمندان می‌توانند مشخصات محصولات خود را برای معرفی در این نمایشگاه تا بیستم دی ماه ۱۴۰۱ در قالب تصویر یا ویدئویی کوتاه، به صندوق الکترونیکی quranati@gmail.com یا از طریق پیام‌رسان بله به شماره ۰۹۹۲۱۵۶۲۷۹۲ ارسال کنند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha