شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه امام صادق(ع) در لحظات آخر عمر خویش، همه اعضای خانواده را جمع کردند و فرمودند، "شفاعت ما اهل بیت(ع) شامل کسی که نماز را کم اعتنایی کند نمی‌شود" و گفت: نماز ستون و عمود خیمه دین است، بنابراین برای تقرب به خداوند می‌بایست به آن اهمیت داد و کم توجهی نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین خیاط مدیر حوزه علمیه خراسان امروز در جمع طلاب، اساتید و مسئولان مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع) حاجی آباد زیرکوه به تدوین برنامه نظام جامع آموزش حوزه علمیه خراسان اشاره کرد و اظهار داشت: با برنامه ریزی‌های در دست اقدام، روند فعالیت‌های حوزوی پیشرفت خوبی خواهد داشت.

وی ضمن تأکید بر ضرورت توجه و اهتمام نسبت به مناطق کم برخوردار استان خراسان، خاطرنشان کرد: احیای موقوفات و ایجاد منابع پایدار از جمله کارهایی است که می‌تواند مسائل و شرایط مالی را بهبود ببخشد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط از تلاش‌های مختلف در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برای خدمت بهتر به مدارس گفت و یادآور شد: اردوهای فرهنگی و راهیان نور از برنامه‌ریزی‌های لازم در آینده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان در بخش دیگری از سخنان خود به حدیثی از حضرت زهرا(س) به نقل از رسول خدا(ص) در باب اهمیت و ضرورت اقامه نماز اول وقت اشاره کرد و بیان کرد: در این روایت آمده هر کس از مردان و زنان به نماز استخفاف و کم اعتنایی نموده یا نمازش را سبک بشمارد، خداوند او را به پانزده بلا مبتلا می‌سازد که شش مورد آن در دنیا، سه مورد در وقت مرگ، سه مورد در قبر و سه مورد دیگر نیز در قیامت دامن گیر او خواهد بود.

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) در لحظات آخر عمر خویش، همه اعضای خانواده را جمع کردند و فرمودند، "شفاعت ما اهل بیت(ع) شامل کسی که نماز را کم اعتنایی کند نمی‌شود" و بیان کرد: نماز ستون و عمود خیمه دین است، بنابراین برای تقرب به خداوند می‌بایست به آن اهمیت داد و کم توجهی نشود.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط به مبارک بودن مسجدی اشاره کرد که نماز خواندن در آن، دارای ثواب بیش‌تری است، اظهار داشت: مسجد الحرام و مسجد النبی از جمله مساجدی است که پاداش و اثر وجودی زیادی دارند.

مدیر حوزه علمیه خراسان همچنین ضمن اشاره به کتاب‌های با برکت و موثری که از سوی علمای دین نگارش شده و برکات فراوانی در راستای اشاعه دین و معارف اهل بیت(ع) دارد، خاطرنشان کرد: این همان شجره طیبه بوده و همانطور که گاهی یک فرزند برای انسان کارهای خیری را انجام می‌دهد و برکات آن ادامه دار است، این اقدامات نیز دارای برکات فراوانی است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha