پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
ز

حوزه / امام جمعه آران و بیدگل، گفت: دشمن با توهین به مرجعیت شیعه نمی‌خواهد صدای انقلاب اسلامی ایران و اسلام ناب محمدی در جهان طنین انداز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه آران و بیدگل، امروز در اجتماع روحانیون و مردم دارالشهدای آران و بیدگل در دفاع از ولایت و محکومیت اقدام نشریه فرانسوی به مرجعیت شیعه در مصلای نماز جمعه این شهر با بیان اینکه در طول تاریخ، مرجعیت شیعه و روحانیت با هجمه‌های دشمنان روبرو بوده است، اظهار داشت: محبوبیت مرجعیت شیعه در دنیا روز به روز رو به گسترش بوده ولی استکبار، استبداد و استعمار در حال از بین رفتن است.

امام جمعه آران و بیدگل، با بیان اینکه فقاهت و مرجعیت، همیشه ماندگار است، گفت: اگر مرجعیت امروز فتوایی را صادر کند، لبیک به آن فتوا در سطح جهان چندین برابر مرجعیت زمان آیت الله بروجردی‌ها، سید کاظم یزدی‌ها و بقیه علمای بزرگ است.

وی به نفوذ مرجعیت شیعه در عراق، لبنان، فلسطین و یمن اشاره کرد و افزود: فتوای مرجعیت آیت الله سیستانی در خروج آمریکایی‌ها از عراق باعث شکسته شدن کمر استکبار جهانی شد.

امام جمعه کاشان، به نفوذ تربیت شدگان مکتب مرجعیت در سطح افکار جهانی اشاره کرد و افزود: شهید سلیمانی، سیدحسن نصرالله و رهبر معظم انقلاب نمونه‌هایی از تربیت شدگان مکتب فقاهت، مرجعیت و حوزه می‌باشند.

حجت الاسلام سلیمانی، با بیان اینکه دشمن با توهین به ولایت فقیه به دنبال تقدس زدایی است، گفت: دشمن در نشریه فرانسوی در اهانت به مرجعیت شیعه همانند زمان امام صادق(ع) با اتهام‌های واهی توسط عده‌ای در شکستن تقدس حضرت علی(ع)، به دنبال تقدس زدایی و قدرت شکنی است.

امام جمعه آران و بیدگل، شکست دشمن در جنگ نظامی، پایین آوردن ارزش‌های اسلامی و متوقف کردن انقلاب را عامل اصلی توهین به مرجعیت شیعه دانست و یادآور شد: دشمن با توهین به مرجعیت شیعه نمی‌خواهد صدای انقلاب اسلامی ایران و اسلام ناب محمدی در جهان طنین انداز شود.

وی ضمن هشدار به توهین کنندگان به مرجعیت شیعه، ابراز داشت: همانطور که استکبار جهانی در سال ۵۶ و ۱۷ دی با انتشار مقاله توهین آمیز در برابر ملت ایران شکست خورد، در مقطع فعلی نیز یک قدم از مواضع خود عقب نشینی نخواهد کرد.

امام جمعه آران و بیدگل، اقدام مذبوحانه نشریه صهیونیستی فرانسوی شارلی ابدو در اهانت به مرجعیت شیعه و ولی امر مسلمین جهان محکوم کرد و از دولت انقلابی به ویژه وزارتخانه‌های امور خارجه و فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست که به صورت جدی این مسئله را پیگیری کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha