دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
1

حوزه/ نشست معرفی و نقد کتاب «حاج قاسم و پرواز نقاشی ها» با حضور نویسنده اثر در کتابخانه عمومی مریم قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به میزبانی کتابخانه عمومی مریم و با همکاری انتشارات کتاب جمکران و کانون فرهنگی مریم، نشست معرفی و بررسی کتاب «حاج قاسم و پرواز نقاشی ها» با حضور جمعی از نوجوانان علاقه‌مند برگزار شد.

در آغاز این نشست رحیم مخدومی، نویسنده اثر به اهمیت کتابخانه های عمومی و نقش کتاب اشاره کرد و افزود: در دوره کودکی و نوجوانی ام کتابخانه ای در نزدیک ما وجود نداشت و مجبور بودیم مسیری طولانی را برای عضویت در کتابخانه ای که ۳۰۰ عنوان کتاب بیشتر نداشت طی کنیم؛ اما در حال حاضر کتابخانه های عمومی از نظر تعداد و منابع نسبت به گذشته غنی تر هستند.

نویسنده کتاب «من مادر مصطفی» در ادامه پیرامون علت نام گذاری کتاب اظهار داشت: علت نامگذاری این کتاب، علاقه من به سردار شهید قاسم سلیمانی بود و اینکه ایشان همیشه مراقب کودکان و نوجوانان بودند و به آنان عشق می‌ورزید و من با نماد دفتر نقاشی و برگه های سفید این کتاب را نوشتم.

مجید ملامحمدی، منتقد ادبی این نشست نیز در ادامه برنامه گفت: تصویرگری کتاب هوشمندانه و خلاقانه انجام شده و نویسنده با بر تسلط بر ادبیات کودک و نوجوان به خوبی توانسته با این گروه سنی ارتباط برقرار کند و هدف از نوشتن این کتاب را با مخاطبینش به اشتراک بگذارد؛ شما با خواندن این کتاب متوجه می شوید سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی همیشه دنبال آرامش و صلح برای کودکان و مردم مظلوم و بی پناه بوده اند.

گفتنی است جشن امضا، خواندن دکلمه و شعر؛ دلنوشته، معرفی کتاب توسط اعضای کتابخانه های مریم و امام علی، پخش کلیپ و همچنین سرودخوانی گروه انصارالحجه با محوریت شهید حاج قاسم سلیمانی از دیگر برنامه های این نشست بود.

لازم به ذکر است: کتاب «حاج قاسم و پرواز نقاشی ها» نوشته رحیم مخدومی به سه زبان اسپانیایی، عربی و فرانسه ترجمه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha