دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست خبری مسابقات قران کریم در اداره اوقاف خراسان رضوی

 حوزه / معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف خراسان رضوی گفت: ۱۴۹ نفر از ۸۰ کشور در سی و نهمین دوره مسابقات بین الملی قرآن کریم در ایران شرکت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد،حجت الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ،ظهر امروز چهارشنبه ۲۱ دی ماه در نشست خبری مرحله مقدماتی سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی که به صورت ویدئوکنفرانس در محل این اداره برگزار شد،اظهار داشت: مرحله مقدماتی سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم به صورت ضبطی و غیر حضوری از ۲۳ دی تا ۲۷ دی در مشهد مقدس برگزار می شود.

وی با اشاره به میزبانی مشهد مقدس در این دوره از مسابقات قرآن کریم گفت: منتخبین این مسابقات به مرحله نهایی که به صورت حضوری در سالن اجلاس سران در تهران از ۲۸ بهمن تا ۴ اسفند برگزار می شود، راه پیدا می کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف استان خراسان رضوی بیان کرد: در این دوره از مسابقات ۱۴۹ نفر از ۸۰ کشور در بخش برادران در رشته های حفظ کل، قرائت و ترتیل و برای خواهران در رشته حفظ کل و ترتیل به رقابت خواهند کرد.

وی افزود: قرآن کتاب سعادت بشر، تمام نیازهای یک‌مسلمان را در عرصه های مختلف تامین کرده است ، مشکل جامعه امروز ما به واسطه دوری از قرآن است و اگر بر اساس قرآن عمل کنیم مشکلات جامعه برطرف می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، گفت: مسابقات قرآن در جهت ترویج فرهنگ قرآن نقش موثری دارد و ابتدا ما باید با قرآن مانوس شویم، سپس بفهمیم و زمینه عملیاتی شدن دستورات قرآن را در زندگی پیاده کنیم و برای ترویج دستورات آن در جامعه تلاش کنیم.

در ادامه حمید مجیدی مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با بیان اینکه از ۸۰ کشور دنیا نمایندگان قرآنی به صورت غیر حضوری به رقابت خواهند پرداخت، گفت: منتخبین این مرحله به صورت حضوری همزمان با مبعث پیامبر (ص) در تهران رقابت خواهند کرد.

وی به حضور کشورهای مختلف در این دوره از مسابقات قرآنی اشاره کرد و به گسترش انس با قرآن در جامعه جهانی اضافه کرد : از طریق رایزنی های فرهنگی و سیاسی با کشورهای شرکت کننده، تلاوت آنها ضبط شده و مراحل تدوین آن سپری و این فایل های تصویری در معرض دید داوران قرار خواهد گرفت و منتخبان مشخص خواهند شد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با بیان اینکه برای اولین بار رشته ترتیل در مسابقات بین المللی برای خانم ها اضافه شده است، افزود: خوشبختانه سطح قرائت ها و فعالیت های قرآنی در بین بانوان رشد چشمگیری داشته و ۶۰ تا ۷۰ درصد استقبال کنندگان از فعالیت های قرانی را بانوان تشکیل می دهند.

مجیدی مهر با تاکید بر برگزاری مسابقات قرآن کریم با محوریت انس با قرآن، خاطرنشان کرد: شعار این دوره از مسابقات قرآن کریم "یک کتاب یک امت است" می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha