دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / گردهمایی خیرین حوزه علمیه همدان

حوزه / استاندار همدان با اشاره به برکات عظیم حوزه علمیه، گفت: حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب نیز تربیت شده همین حوزه‌ها هستند و لذا امروز وظیفه ما حفاظت از این امانت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان، شب گذشته در جمع خیرین حوزه علمیه همدان، با اشاره به اینکه حوزه‌ علمیه جایگاه و ریشه چند صد ساله در فرهنگ ما دارد، اظهار داشت: اینکه امروز فقه پویا به دست ما رسیده، حاصل زحمات و تلاش‌های علما و بزرگان است که در طول قرون گذشته خون دل‌ها خورده‌اند.

وی با اشاره به برکات عظیم حوزه علمیه، خاطرنشان کرد: حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب نیز تربیت شده همین حوزه‌ها هستند و لذا امروز وظیفه ما حفاظت از این امانت است.

استاندار همدان، با تأکید بر اینکه باید این امانتی که امروز به دست ما رسیده را آباد نگه داریم، گفت: همان طور که با تلاش گذشتگان حوزه علمیه به ما ارث رسیده، ما نیز باید دین خود را به این مجموعه و ساختار ادا کنیم و آن را به آیندگان تحویل دهیم.

وی با بیان اینکه دولت کمک به مجموعه‌ حوزه علمیه را وظیفه خود می‌داند، یادآور شد: البته در این بین لازم است تا حتما از نقش و وجود خیرین نیز استفاده کنیم.

قاسمی فرزاد، با اشاره به برکت حضور در این عرصه، گفت: گاهی اوقات کارخانجاتی را مشاهده می‌کردیم که در حال ورشکستگی هستند اما همان زمان نیز بودند خیرینی که در حال جذب نیرو بودند و لذا این همان برکت و خیری است که خداوند به مال افراد خیر می‌دهد.

وی با دعوت از فعالیت اقتصادی و اصناف برای حضور در این عرصه، اظهار داشت: لازم است جامعه را نسبت به حضور در این مسیر خدا پسندانه تشویق کنیم.

استاندار همدان، افزود: البته در کنار تمام این موارد، نیازمند یک منبع پایدار برای حوزه هستیم که امیدواریم با همراهی نماینده ولی فقیه در استان و آیت الله موسوی اصفهانی این مهم محقق شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha