دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار مدیران انتظامی استان یزد با علماء

حوزه/ فرماندهان انتظامی استان یزد در طرح دیدار با علما از برنامه‌های دوره بصیرت نیروی انتظامی، در مدرسه علمیه خان حاضر شدند و با مدیر حوزه علمیه استان یزد دیدار کردند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، صبح امروز فرماندهان انتظامی استان یزد در طرح دیدار با علماء از برنامه‌های دوره بصیرت نیروی انتظامی، در مدرسه علمیه خان حاضر شدند و با مدیر حوزه علمیه استان یزد دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام افکاری نماینده عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی به تشریح این طرح پرداخت.

در ادامه حجت الاسلام فلاح مدیر مدرسه علمیه خان با بیان این مطلب که مدرسه علمیه خان دارای ٧٠٠ سال قدمت می‌باشد، به معرفی علمایی که در مدرسه علمیه خان تحصیل کردند از جمله آیت الله مصباح یزدی اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد نیز با معرفی آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی و تحصیل ایشان در مدرسه علمیه خان، به تشریح ابعاد شخصیتی این عالم پرداخت.

وی با بیان حدیث نِعْمَتَانِ مَکْفُورَتَانِ الْأَمْنُ وَ الْعَافِیَهُ، عنوان کرد: رسول اکرم(ص) فرمودند: دو نعمت است که قدر آن دانسته نمی‌شود و آن دو نعمت، امنیت و عافیت است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس گفت: خداوند نعمت امنیت را به دستان شما خادمان مردم در نیروی انتظامی و نظامی به جامعه عطا کرده است.

وی ادامه داد: در روایت دیگری داریم که، خداوند اگر خیر کسی را بخواهد کاری می‌کند که عمر خود را در بهترین اعمال سپری کند، پس خداوند شما را دوست داشته که به این نعمت مفتخر کرده است.

در پایان این دیدار مدیران انتظامی مطالب خود را مطرح و با مدیر حوزه علمیه استان یزد به گفت‌وگو پرداختند.

از مطالب عنوان شده می‌توان به تأسیس مدارس تحت اشراف حوزه علمیه یزد و نیز حضور هرچه بیشتر روحانیت در مدارس اشاره کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha