شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام‌جمعه سلفچگان

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان گفت: هرگونه اقدام حماقت‌آمیز توسط رژیم صهیونیستی، زوال این دولت منحوس را از سرزمین مقدس فلسطین رقم خواهد زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  حجت‌الاسلام غروی در خطبه‌های امروز نمازجمعه سلفچگان با اشاره به در پیش ماه مبارک رجب اظهار داشت: روزه‌داری در ماه رجب به‌قدری اهمیت دارد که رسول خدا (ص) درباره کسی که به هر دلیلی نمی‌تواند روزه بگیرد فرمودند: روزی یک نان به‌ فقیران صدقه دهد.

وی ادامه داد: در ماه رجب به زیارات حضرات معصومین علیهم‌السلام سفارش خاص شده است؛ هرچند زیارت تمامی معصومین (ع) در تمام فصول سال و در تمامی روزها، مستحب و به آن سفارش شده است؛ ولی در ماه معظم رجب که عمره و اعمال دیگر، ثواب مضاعف دارد، زیارت آن بزرگواران نیز ثواب بیشتری دارد؛ از جمله زیارت امام حسین علیه‌السلام و زیارت امام رضا علیه‌السلام.

حجت‌الاسلام غروی ابراز داشت: همچنین در حدیث است که حضرت نوح (ع) روز اول این ماه سوار بر کشتی شد و نجات یافت و فرمودند: کسانی که با او هستند روزه بدارند و هر که این روز را روزه بدارد آتش عذاب یک سال از او دور می‌شود.

وی با اشاره به صحبت‌های اخیر حاکمان مستبد رژیم صهیونیستی گفت: رژیم کودک کش صهیونیستی در شرایطی ایران را تهدید به حمله به تأسیسات هسته‌ای می‌کند که خودش تنها رژیم در منطقه است که دارای بمب هسته‌ای بوده که اتفاقاً هیچ نظارتی از سوی هیچ نهاد بین‌المللی را نیز تاکنون نپذیرفته است.

حجت‌الاسلام غروی تصریح کرد: توسل به عملیات نظامی علیه تأسیسات اتمی ایران توسط رژیم صهیونیستی، در اجرای راهبردی که دکترین «مناخیم بگین» خوانده می‌شود، در طول دهه‌های اخیر به صورت غیرمستقیم به‌منظور متوقف کردن برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران مورد توجه جدی مقامات این رژیم بوده است.

وی ادامه داد: چنین راهبرد احمقانه‌ای همواره تل‌آویو را به سوی خرابکاری و استفاده از حربه‌هایی نظیر اقدامات نظامی و تروریستی علیه تأسیسات و دانشمندان هسته‌ای ایران؛ همانند آنچه در طول سال‌های گذشته اتفاق افتاد، سوق داده است.

امام‌جمعه سلفچگان افزود: ایران انقلابی با تقویت راهبردی بازدارندگی دفاعی خود آماده هرگونه پاسخ سریع و قاطع و پشیمان‌کننده خواهد بود، هرگونه اقدام حماقت‌آمیز توسط رژیم صهیونیستی، زوال این دولت منحوس را از سرزمین مقدس فلسطین رقم خواهد زد.

وی ادامه داد: سال ۲۰۲۳ و سال‌های بعد آبستن حوادث زیادی است، حوادثی که پیچ تاریخی جهان را به سوی آینده جهانِ بدون صهیونیسم رقم خواهد زد.

حجت‌الاسلام غروی در ادامه به آموزه‌ها و عبرت‌های پایان تلخ یک ابـَر جاسوس اشاره کرد و گفت: علیرضا اکبری چند روز قبل اعدام شد. وقتی به سوابق و پیشینه او نگاهی گذرا می‌کنیم شاید این مهم به ذهن متبادر گردد که خود این سوابق و تلاش‌ها و سمت‌های مدیریتی می‌تواند به‌گونه‌ای مانع محکمی در برابر هرگونه اقدامات خیانت بار به کشور باشد؛ اما واقعیت امر چیز دیگری است که باعث شده به این فرد عنوان «ابر جاسوس» اعطا شود. موضوع ماجرای جاسوسی علیرضا اکبری را باید در ابعاد مختلف مورد توجه قرارداد.

وی ادامه داد: این حادثه مانند حوادث دیگری از این قبیل آموزه‌ها و عبرت‌های فراوانی دارد که از کنار آن نباید به سادگی عبور کرد.

حجت‌الاسلام غروی بیان داشت: در چند روز اخیر فضاسازی گسترده‌ای با موضوع تروریستی خواندن سپاه پاسداران توسط اتحادیه اروپا آغاز شده و در درون کشور نیز عده‌ای از دلسوزان انقلابی نسبت به آن واکنش‌های مختلفی نشان داده‌اند.

وی ادامه داد: در حوزه رسانه خصوصاً در توییتر بیش از ۱۲ میلیون بار هشتگ درخواست تروریستی شمردن سپاه پاسداران‌، ترند شده و موج رسانه‌ای مشکوکی اما شبیه به جنگ رسانه‌ای چند ماه پیش به اسم رمز عنوان مهسا امینی آغاز شده است.

امام‌جمعه سلفچگان تأکید کرد: به نظر می‌رسد این موج رسانه‌ای یک تنفس مصنوعی به جریان اغتشاش در ایران بوده که بعد از شکست فاحش خود در پی ایجاد یک امید کاذب در معدود مخالفان و افرادی است که بعد از آرام‌شدن وضعیت کشور به یک ناامیدی مطلق رسیده بودند.

وی بیان داشت: ازاین‌رو نباید در زمین دشمن بازی کرده و این اتفاق را بزرگ جلوه داده و به آن ضریب دهیم، زیرا بیش از آنکه تروریستی شمردن سپاه پاسداران موضوعی عملیاتی و تحریمی باشد همان هدف جنگ رسانه‌ای گذشته در امتداد خط اغتشاش و زنده نگه‌داشتن آن است.

حجت‌الاسلام غروی ابراز داشت: سند این مدعا توطئه‌ها و دشمنی‌هایی است که سال‌هاست بر علیه این نهاد انقلابی در حال اجراست. سردار حاج قاسم سلیمانی را به‌عنوان تروریست معرفی کرده و شهید می‌کنند و هر شرکت و فردی را به اتهام مراوده با سپاه پاسداران به‌شدت تحریم و رئیسش را زندانی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امثال این موارد سال‌هاست که به صورت عملی و رسمی در حال اجرا بر علیه سپاه پاسداران است. پس این تروریستی خواندن‌ها اصلاً موضوع جدیدی نیست و حتی اگر تصویب هم نشود باز تأثیری در بهبود روابط خارجی و مناسبات بین‌المللی سپاه پاسداران نخواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha