شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه موقت دیر

حوزه/ امام جمعه موقت دیر گفت: دشمنان کور خوانده‌اند که با تحریم سپاه، حرکات نظام اسلامی را متوقف یا حرکت ایران اسلامی را کُند کنند و این اقدام هم مثل بقیه نقشه هایشان نقش بر آب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدابراهیم سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه امروز بندر دیر، اظهار داشت: با استفاده از قوت ایمان و تقوا و کسب معنویت، می‌توان با شیطان و هوای نفس مقابله کرد.

امام جمعه موقت بندر دیر افزود: یکی از نکاتی که همواره بزرگان دین و ائمه و امامین انقلاب بر آن تاکید داشته و دارند، رشد جامعه در عرصه تقوا و معنویت و تکامل انسان برای زمان ظهور است.

وی عنوان کرد: جامعه اسلامی ما به برکت انقلاب اسلامی در طول ۴۳ گذشته در تاریخ بشریت که شبیه تاریخ پیامبر(ص) و ائمه هدی(ع) است، برکات زیادی داشته و همیشه شاهد اختراعات و اکتشافات جامعه علمی بعد از انقلاب خصوصا سال اخیر و امسال هستیم.

حجت الاسلام سعیدی ادامه داد: در عرصه دفاع از اسلام و حفظ امنیت جامعه اسلامی پیشگام و دارای قوای بسیار مقتدر هستیم و در عرصه درمان و بهداشت و امثال اینها نیز پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم.

وی با اشاره به ورود به ماه رجب، گفت: خداوند ماه های رجب، شعبان و رمضان را برای ارتقای معنوی ما قرار داده و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده و زمینه بهره‌مندی مردم از ظرفیت ماه رجب را فراهم کنیم که در این راستا در شهرها و روستاها مراسم معنوی اعتکاف برگزار می‌شود.

امام جمعه موقت بندر دیر با تبریک میلاد امام باقر(ع)، گفت: این امام بزرگوار نهضت علمی ائمه(ع) را بنیان گذاری کرد و تاکنون از آن علوم و آموزه‌ها استفاده می‌کنیم و جامعه اسلامی به سمت مسیر صحیح حرکت می‌کند.

حجت الاسلام سعیدی با تسلیت شهادت امام هادی(ع)، عنوان کرد: در دوران ائمه(ع) که باید بیشتر تاریخ آنها بیان شود، فشار همه جانبه اقتصادی و سیاسی از طرف حکومت‌های غاصب وجود داشت و در عصر ما هم آمریکا، انگلیس و ... چنین فشارهایی وارد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی راهبردهای هفت گانه اخیر غربی‌ها را نگاه می‌کنیم، خیلی از این راهبردها در دستور کار خلفای اموی عباسی برای محدود کردن اسلام و مسلمین بوده و بعد از آن هم ادامه پیدا کرده و چیز جدیدی نیست که بعضی ها لب به سخن می‌گشایند که اگر ارتباط با فلان کشور حل شود، مشکل برطرف خواهد شد.

امام جمعه موقت دیر عنوان کرد: خیلی از جاها ائمه(ع) راه‌های مختلف پیش رفتند، اما دشمن دشمنی خود را کنار نگذاشت، کما اینکه امام حسن(ع) صلح کرد یا امام حسین(ع) قیام کرد، آیا بعد از آن بشریت و افراد زورگو و استکبار دست برداشتند؟

وی درباره سالروز برگزاری اولین دوره ریاست جمهوری، یادآور شد: انقلاب اسلامی مردمی است و حق مشارکت و ارائه نظر و تعیین سرنوشت خود برای مردم قائل است و این نشانه احترام به حقوق مردم و مردم سالاری دینی در نظام اسلامی است.

حجت الاسلام سعیدی گفت: شکل حوادث اخیر که در کشور رخ داد عجیب بود، ولی بالاخره اتفاقات گوناگون و عجیب و غریب علیه اسلام و مسلمین و انقلاب بعد از پیروزی انقلاب شکل گرفته که ما نباید بترسیم، بلکه باید در راه خدا قوی باشیم و با وحدت و انسجام علیه راهبردهای دشمن مقاومت کنیم.

امام جمعه موقت دیر درباره سالروز قرارداد ننگین کمپ دیوید بین مصر و رژیم صهیونیستی، یادآور شد: همچون قرارداد چندسال اخیر نتیجه‌ای برای صهیونیست‌ها ندارد، اما قلب انسان‌های مظلوم را به درد می‌آورد و این کارهای غلط گاهی روند مبارزه با ظلم و استبداد و استکبار را دچار مشکل می‌کند.

وی درباره اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران، تصریح کرد: دشمنان کور خوانده‌اند که با این حرکات نظام اسلامی را متوقف یا حرکت ایران اسلامی را کند کنند، این اقدام هم مثل بقیه نقشه‌هایشان نقش بر آب خواهد شد.

حجت الاسلام سعیدی گفت: با وجود تحریم‌های دشمنان از ابتدای انقلاب، درخت انقلاب اسلامی روز به روز تناور شده است.

وی اضافه کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در مناسبت‌ها، فضای شهر را معنوی می‌کند که علاوه بر مراسم محوری، به صورت محله‌ای نیز کارهای خوبی شده است.

امام جمعه موقت دیر با اشاره با حضور تعدادی از مدیران کل استان در شهرستان، تأکید کرد: جلسات مختلف خصوصا بحث زمین و مسکن‌ ملی که مبتلا به شهرستان است برگزار شد و قطعا تصمیماتی گرفته شده که ضمن تشکر از فرماندار و اعضای جلسه، تاکید می‌کنیم هرچه زودتر این موضوع مهم عملیاتی و در میدان عمل این موضوع حل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بابا IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    0 0
    ولله من کلی رومخ بچه کارمیکنم که مذهبی بارنیاد و دیپلمشوگرفت از کشوربره و گفتم برای رفتن همه جوره حمایتش می کنم اما باز میبینم عکس سردارسلیمانی را گذاشته پروفایلش و میگه دوست دارم ایران بمونم میترسم بره سپاهی بشه یه وقت