دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
1

حوزه/ مراسمی با حضور گسترده علما و نمایندگان بیوت مراجع تقلید و فضلای حوزه های علمیه نجف و کربلا، اعضای کنسولگری و سفیر ایران و عموم مردم عراق در نزدیکی قبر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم سالگرد و بزرگداشت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در روز پنج شنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ با حضور گسترده علما و نمایندگان بیوت مراجع تقلید و فضلای حوزه های علمیه نجف و کربلا ،اعضای کنسولگری و سفیر ایران و عموم مردم عراق در نزدیکی مزار این مرجع در در حرم مطهر حضرت سیدالشهدا علیه السلام برگزار شد.

بر اساس این گزارش: در آغاز این مراسم حسن رشید العبایجی، امین العام عتبه حسینیه ضمن عرض خیرمقدم از خدمات علمی و مجاهدت های حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تجلیل نمود.

وی افزود :این جایگاهی که حضرت آیت الله صافی گلپایگانی دارند نشان دهنده مقامات والای ایشان است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد حسن صافی گلپایگانی به زبان عربی و فارسی سخنرانی کرد.

وی ضمن تشکر از مقامات عتبه الحسینیه خاصه از تولیت شرعی، حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی ، برگزاری این مراسم را نشانه عنایات سیدالشهداء علیه السلام دانست.

استاد حوزه علمیه قم گفت: از خصوصیات حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تعظیم شعائر حسینی بود و در این راه مجاهدت های فراوانی انجام دادند.

وی ضمن بیان نکاتی از سیره عملی والد معظم خود افزود: آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در طول حیات مبارکشان لحظه ای غیر از خداوند و امام زمان عجل الله تعالی فرجه را در نظر نداشتند و آخر الامر هم مفتخر به همجواری با مضجع شریف حضرت سیدالشهداء علیه السلام شدند.

استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود برخی از آثار مرجع عالیقدر، خصوصا کتاب شریف منتخب الاثر فی الامام الثانی عشر را معرفی نمود.

در پایان شرکت کنندگان در مراسم، با حضور در مقبره حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ه یاد ایشان را گرامی داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمود IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    0 0
    *زگريه ، مَردمِ چشمم ، نشسته در خون است.* *ببين كه در طلبت ، حال مردمان چون أست !؟* *چگونه شاد شود ، اندرون غمگينم ؟* *به اختيار ،كه از اختيار بيرون أست .*