یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جشنواره ورزشی طلاب

حوزه/ جشنواره ورزشی طلاب برادر حوزه علمیه خراسان به کار خود پایان داد و افراد و تیم های برتر تقدیر شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، جشنواره ورزشی طلاب برادر این حوزه از آذر ماه ۱۴۰۱ آغاز شد. این مسابقات با حضور دو هزار و ۶۰۰ طلبه استان در ۸ رشته با همکاری شورای شهر و شهرداری مشهد، تربیت بدنی آستان قدس رضوی، بسیج طلاب و اساتید حوزه علمیه خراسان و مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان رضوی برگزار شد.

در مراسم پایانی ضمن اهدای جوایز به نفرات و تیم های اول تا سوم، پیراهن ویژه حوزه علمیه خراسان برای ورزشکاران راه یافته به المپیاد ورزشی طلاب کشور که توسط این حوزه طراحی و آماده شده بود، رونمایی شد.

همچنین قرار است با توجه به ویژگی ها و ظرفیت خوب برگزاری این مسابقات، انجمن ورزشی طلاب خراسان در برخی از رشته ها به عنوان مجری حضور داشته باشد.

حجت الاسلام سیدمجید علیزاده، مسئول تربیت بدنی حوزه علمیه خراسان در این باره در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: جشنواره ورزشی طلاب کشور ۱۹ بهمن به مدت ۴ روز در شهر رامسر در رشته های شنا، فوتسال، تنیس روی میز و آمادگی جسمانی و در اواخر بهمن در تهران با رقابت در شش رشته والیبال، دو و میدانی، دارت، تیراندازی، تکواندو و فوتبال دستی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام اسدالله علیزاده، مدیر فرهنگی حوزه علمیه خراسان نیز در همین زمینه گفت: اولین جشنواره ورزشی طلاب حوزه علمیه خراسان با هدف تشویق طلاب به ورزش و ارتقای سلامت جسمانی، نشاط و شادابی و مهارت های اجتماعی، رشد استعدادها و توجه به ارزش ها و مهارت های زندگی و گسترش ورزش های همگانی برگزار شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره در ۸ رشته شنا، تیراندازی، دو و میدانی، تنیس روی میز، آمادگی جسمانی، دارت، تکواندو و والیبال برگزار شد، ابراز کرد: والیبال تنها رشته ورزش تیمی بود که ۴۰ تیم از مدارس علمیه استان خراسان رضوی با یکدیگر به رقابت پرداختند و مدرسه علمیه ولی عصر(عج) کرمانی های مشهد در دیدار نهایی با پیروزی بر تیم تربت حیدریه، ‌مقام اول را به دست آورد.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به کیفیت بالای این مسابقات ابراز داشت: همه رشته ها با استاندارهای فدراسیون های مربوطه برگزار و داوری آن توسط داوران مورد تایید هیات های ورزشی مربوطه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه خراسان علاوه بر ۹ رشته یاد شده، در مسابقات فوتسال شرکت خواهد داشت، ادامه داد: حضور کریمیان، سرپرست تیم ملی فوتسال کشور در اردوی تیم فوتسال طلاب خراسان نیز نشاندهنده ظرفیت خوب این افراد برای قهرمانی در مسابقات کشوری است.

در مراسم اختتامیه، حجت الاسلام آرش ضیائی به نمایندگی از ورزشکاران شرکت کننده در این دوره از مسابقات بیانیه ای قرائت کرد که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا قَوِیتَ فَاقْوَ عَلَی طَاعَةِ اللَّهِ وَ إِذَا ضَعُفْتَ فَاضْعُفْ عَنْ مَعْصِیَةِ اللَّهِ
هر گاه نیرومند شدی توانت را در طاعت پروردگار به کار گیر، و هر گاه ناتوان گشتی، ناتوانی را در نافرمانی خدا قرار ده.
امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام (حکمت ۳۸۳ نهج‌البلاغه)

خداوند قوی و مقتدر را سپاس که نعمت سلامتی و عافیت را روزیم کرد تا با جسم سالم و توانا، برای تعالی روح و روان خود کوشش نمایم.

اینک که به عنایت حضرت حق و با پشتکار و همت خود توفیق حضور در عرصۀ ورزش قهرمانی را کسب کرده‌ام، جبهۀ خضوع بر آستان حق ساییده و قدردان نعمت عظیم نظام مقدّس جمهوری اسلامی هستم و ضمن تشکّر از همۀ بزرگان، پیشکسوتان و تلاشگران این عرصه، در پیشگاه روح مطهّر مولا امیرالمؤمنین علیه‌السلام و با تأسّی به شهدای عالی‌مقام انقلاب اسلامی -آن پهلوانان حقیقی ایران‌زمین- میثاق می‌بندم که:

۱. همواره مدافع ارزش‌های اسلام ناب محمّدی صلّی‌الله‌علیه‌وآله بوده و اصلی‌ترین رسالتم را تبلیغ و ترویج آموزه‌های اصیل دینی بدانم.

۲. در تمامی میادین ورزشی و تربیتی مدافع آرمان‌های مقدّس نظام جمهوری اسلامی و ولایت مطلقۀ فقیه بوده و در این راه خود را فدایی ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای بدانم.

۳. اخلاق ورزشی و منش پهلوانی را سرلوحۀ اعمال خود قرار داده و با آراستن آن به زیّ شریف طلبگی، الگویی شایسته برای نوجوانان و جوانان در تمامی عرصه‌ها باشم.

۴. شکر حقیقی نعمت خدادادی سلامت و قوّت جسم و جان را به جای آورده و آن را در راه عبادت خداوند تبارک و تعالی و دستگیری از بندگانش به کار بندم.

والسلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha